باید قوانین به سمت و سوی بازسازی فرهنگ بروند/ شیوه برخورد پیامبر اکرم (ص) با حضرت زهرا (س) مظهر جایگاه والای زن در اسلام است1400/08/11

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفتند: باید قوانین و برنامه های اجرایی با ابتکارات و خلاقیت ها به سمت و سویی برود که فرهنگ جامعه ما در جهت تعالی دینی بازسازی شود.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست با معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن تبریک سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه به شهر قم، گفتند: در عصر حاضر مسئولیتی که به شما سپرده شده مسئولیتی بسیار خطیر است.جامعه ای به کمال مطلوب می رسد که در آن کانون خانواده با محوریت زن و با مدیریت زن متدین به دین اسلام اداره گردد.

هرکس به مقدار کمی هم با آموزه های اسلام آشنایی داشته باشد می داند که با بعثت پیامبر مکرم اسلام چه منزلت و شأن والایی به زن داده شد؛ فضای آن روز یک فضای دردناک بود که به جاهلیت اولی از آن یاد می شود.

امام جمعه قم، شیوه برخورد پیامبر اکرم با حضرت فاطمه زهرا (س) را مظهر والا بودن مقام زن نزد دین مبین اسلام دانستند و گفتند: درست است که حضرت زهرا (س) فرزند پیامبر اکرم بوده اند اما چنین شیوه برخوردی با دختر و زن در آن زمان و تا قبل از بعثت خاتم النبیین وجود نداشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کردند: زن مسلمان زنی است که حافظ عفاف و حجاب خود می باشد و کانونی که او در آن حضور دارد خانواده است تا برای آینده جامعه اسلامی فرزندان صالحی را تربیت نماید.

ایشان با اشاره به آسیب های اجتماعی که خانواده تحت الشعاع آن قرار می گیرد افزودند: در عصر حاضر محبت به فرزندان در حال کاهش است و این عدم محبت موجب عدم وابستگی آنان به نهاد خانواده می شود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: باید قوانین و برنامه های اجرایی با ابتکارات و خلاقیت هایی به سمت و سویی برود که فرهنگ جامعه ما در جهت تعالی دینی بازسازی شود.

نباید فقط عامرانه و از سر نهی از جامعه بخواهیم راه دین را بروند؛ این کار نیازمند دعوت، تبیین و روشنگری تدریجی در نشان دادن چهره زیبای اسلام و نقد فرهنگ غرب است.

می بایست ره آورد فرهنگ غرب در جامعه مورد نقد و بررسی قرار گیرد؛ مسائلی همچون سقط جنین و تحدید جمعیت از مسائل جدی و کلیدی هستند که باید به آسیب های ناشی از آن ها بیش از پیش پرداخته شود.

آنچه در هر کشوری مظهر قدرت است علاوه بر قدرت نظامی، وجود نیروی انسانی است؛ در جامعه اسلامی خانواده محل تولید و تربیت نیروی انسانی می باشد.

باید طرح هایی در نظر گرفته شود که قابلیت اجرایی داشته باشد و از طرح های بدون عقبه فکری و هیجانی پرهیز گردد.

ایشان جایگاه معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری را بسیار مهم برشمردند و بیان داشتند: این جایگاه به دلیل اهمیتی که در عصر حاضر دارد می تواند از چند وزارت خانه نیز مهمتر باشد.

دیدگاه‌ها   

فرشته
#3 فرشته 1400-08-18 07:00
من یک خانم هستم در جامعه می بینم که عزت زن را در فضای مجازی لگد مال می کنند و طبق دستور یک مسئول صهیونیست که مادر را به لجن بکشید داستان هایی در باره زنا با مادران ساخته شدهتا قبح کار را بریزند و رفته رفته ذهن ها به این لجنزار برود این کار در اتاق فکر دشمن فکر شده باید با آن مقابله کرد
نقل قول کردن
یوسف غریب
#2 یوسف غریب 1400-08-14 14:33
بسیجی ها مدتی در فضای مجازی تنبل بودند الان وارد شدند ولی مهارت کافی ندارند باید ساماندهی شوند تا بودنشان مفید فایده شود در غرب زن را به عنوان سگ در خیابان ها غلاده میبندند کسی نیست همین را منتشر کند تا جایگاه واقعی زن را در غرب نشان دهد
نقل قول کردن
شیرازی
#1 شیرازی 1400-08-12 05:57
اگر در اسلام جایگاه رن والاست چرا به زن ناقص العقل می گویند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.