حل مشکلات اقتصادی در گرو دیپلماسی فعال1400/09/20

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اقتصاد و سیاست را دو عنصر جدایی ناپذیر توصیف کردند و شرطی سازی اقتصاد را از عوامل مهم بی ثباتی اقتصادی دانستند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در دیدار وزیر امور خارجه با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین که در قم برگزار شد، انتظار عمومی از دستگاه دیپلماسی کشور در دولت سیزدهم را، ارتباط سازنده با همسایگان دانستند و گفتند: انتظار عمومی از دستگاه دیپلماسی، رفع موانع و ارتباط سازنده با تمامی همسایگان خصوصاً کشورهای حوزه خلیج فارس است.

ایشان ضمن اشاره به مسئله افغانستان خاطر نشان کردند: همه اقوام و گروه‌ها باید در نظام سیاسی افغانستان نقش داشته باشند و هر چیزی غیر از تشکیل دولت فراگیر ملی نمی‌تواند تأمین کننده امنیت و ثبات در افغانستان شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه رویکرد دولت در فعال کردن دیپلماسی اقتصادی را مورد تحسین قرار دادند و ابراز داشتند: اقتصاد با سیاست رابطه تنگاتنگی دارد و این دو به یکدیگر گره خورده‌اند. گره گشایی اقتصادی مستلزم دیپلماسی فعال در حیطه مسائل اقتصادی است.

ایشان در ادامه توجه به تجربیات حاصل شده در توافق برجام را مورد تأکید قراردادند و افزودند: باید تجربیات گذشته را سرلوحه کار خود قرار دهید و سیاستی اتخاذ کنید تا هم اعتبار جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل حفظ شود و هم عهد شکنان که رأس آن‌ها آمریکا قرار دارد، در نگاه جهانیان مقصر جلوه کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شرطی سازی اقتصاد را به عنوان یک آفت ارزیابی کردند و گفتند: اقتصاد شرطی یکی از عوامل مهم نوسانات اقتصادی است. نباید سفره مردم را به مسائل خارجی گره زد.

ایشان، در پایان صحبت‌های خود، استفاده از قدرت میدان و دیپلماسی را راه گشا ارزیابی کردند و بیان کردند: از طریق میدان می‌توان در دیپلماسی به پیروزی‌ها و نتایج خوبی دست یافت و نباید از این عامل مهم و تأثیرگذار غفلت کرد.

قابل ذکر است در این جلسه، اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بیان نقطه نظرات، سوالات و پیشنهادات و انتقادات خود از دستگاه دیپلماسی پرداختند و دکتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، توضیحاتی را ارائه نمود.

دیدگاه‌ها   

عبدالله
#7 عبدالله 1400-09-24 10:46
سلام دیپپلماسی قوی باید روی کار بیاد اینا قدرتش رو ندارن
نقل قول کردن
عباس یثربی
#6 عباس یثربی 1400-09-24 10:45
سلام علیکم جناب آیت الله بوشهری رییس جمهور ما خالصانه شب و روز مشغول فعالیت است و مردم روزنه امیدی برایشان باز شده است اما اصلاح طلبان و بدخواهان نظام مدام در حال تخریب چهره ایشان هستند و هنوز چند ماه نشده کار هشت ساله را مدام مطالبه می کنند باید به گوش مسئولین برسانید تا مردم را اگاه کنند خطبای جمعه در سراسر کشور مردم را به این امر واقف کنند این اخرین فرصت ما انقلابیون است اگر از رییسی نا امید شوند هیچکس جلوی اغتشاش ها را نمی تواند بگیرد قیامتی بر پا می شود
نقل قول کردن
محمدرضوی منش
#5 محمدرضوی منش 1400-09-23 08:16
سلام مشکل اقتصادی دیگه قابل حل نیست هر روز داریم فرو میریم تو باتلاق دولت قبل هم داره از طریق اصلاح طلبان ضربه میزنه
نقل قول کردن
ایزد
#4 ایزد 1400-09-23 07:48
سلام برای بورس کاری بکنید سرمایه های مردم آب شد تو رو به خدا کمک کنید
نقل قول کردن
زیرک
#3 زیرک 1400-09-20 20:31
دیپلماسی ظریف تمام شد خداروشکر
نقل قول کردن
حسین
#2 حسین 1400-09-20 20:30
حق و باطل عوض شده توسط شخص متدین مذاکره پذیرفتنی است
نقل قول کردن
یاسر شرقی
#1 یاسر شرقی 1400-09-20 12:03
دیپلماسی خنده که خراب کرد حالا دیپلماسی گریه ببینیم چکار میکنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.