تعاونی‌ها می‌توانند مظهر تبلور و بروز عدالت اجتماعی در جامعه باشند1400/11/17

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفتند: تعاونی‌ها می‌توانند مظهر تبلور و بروز عدالت اجتماعی در جامعه باشند و علاوه بر این اگر این تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و توریسم در روستاها شکل بگیرد از مهاجرت‌ها جلوگیری می‌کنند که نیاز جدی در این حوزه وجود دارد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در دیدار با مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های گسترده این وزارت‌خانه اظهار داشتند: مسئولیت‌های وزارت‌خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار سنگین است و مجموعه‌های زیادی هم زیرمجموعه این وزارت خانه هستند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، ادامه دادند: مدیریت درست این مجموعه‌ها می‌تواند نقش خوبی در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشند و نیاز است که این مهم در دولت سیزدهم محقق شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشتند: در این کشور به برکت انقلاب اسلامی یک حرکت‌هایی شروع‌شده و امیدهایی در بین مردم ایجادشده است و علاوه بر این دولت سیزدهم که برخاسته از رأی مردم است امیدهایی را در طی سال جاری در بین عموم مردم و نسل جوان ایجاد کرده است که نیاز است با خدمت‌گزاری و کار جهادی مردم پاسخ این امیدواری‌ها را دریافت کنند.

ایشان تعاونی‌ها را موردتوجه قراردادند و گفتند: اقتصاد ما گاهی دولتی و خصوصی است و در تعریف اقتصاد خصوصی برخی‌ها به دودسته تعاونی و غیرتعاونی آن را تقسیم می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری به ویژگی‌های تعاونی‌ها اشاره کردند و بیان داشتند: تعاونی‌ها یک نوع ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین مردم ایجاد می‌کنند و یک مشارکتی را در جهت پیشبرد اهداف دولت پایه‌ریزی می‌کنند.

در واقع تعاونی‌ها باری را از دوش دولت برمی‌دارند و مردم نیز احساس وظیفه و هویت در جهت توسعه کشور می‌کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه تصریح کردند: در مجموع این تعاونی‌ها مشارکت مردم را جلب کرده و شعاع گسترده‌ای ایجاد می‌کنند. رهاورد دوم تعاونی‌ها، عدالت اجتماعی است در سایه تعاون می‌توانیم به عدالتی برسیم.

تعاونی‌ها می‌توانند مظهر تبلور و بروز عدالت اجتماعی در جامعه باشند و علاوه بر این اگر این تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و توریسم در روستاها شکل بگیرد از مهاجرت‌ها جلوگیری می‌کنند که نیاز جدی در این حوزه وجود دارد.

می‌توانید در روستاهای مختلف با توجه به ویژگی‌های خاص آن منطقه برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشید و در واقع می‌توانید این تعاونی‌ها را در سراسر کشور ایجاد کنید.

شرکت‌های دانش‌بنیان و نوین نیز می‌توانند در قالب تعاونی‌ها وارد عمل شوند.

هدف دشمنان نظام این است که مردم را از صف انقلاب اسلامی و رهبری جدا کنند و در این میان اگر مردم کارهای مثبت و عملی را از مسئولان ببینند قطعاً پایبندی و دلگرمی آن‌ها به‌نظام بیش از گذشته می‌شود.

با برنامه‌ریزی کارها را طوری جلو ببرید که دچار روزمرگی نشوید به‌طوری‌که کارهای خودتان را اولویت‌بندی کنید و در سه فاز کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت کارها را جلو ببرید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.