آیت الله حسینی بوشهری: ویژگی های شخصیتی امام خمینی برای نسل جوان تبیین شود1400/11/17

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: امام خمینی ویژگی‌های شخصیتی ناگفته‌ای دارند که باید برای مردم و به خصوص جوانان تبیین شود.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در دیدار رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) به تبیین جلوه‌هایی از شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداختند و افزودند: از ویژگی‌های بارز حضرت امام خمینی  این بود که همواره به فکر اسلام، پیاده کردن احکام نورانی آن و خدمت به مردم بودند و پیوسته بدون اینکه لحظه‌ای از پای بایستند، نفی طاغوت را دنبال می‌کردند.

امام خمینی (ره) روح و آرمانی بزرگ داشتند. شهید مطهری در توصیف ایشان می‌گوید: «آمن بربه و آمن بهدفه و آمن بسبیله و آمن بقومه». که حاکی از توکل امام به خدا و ایمان به هدف، مسیر و اسباب و مردم است.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به لزوم معرفی هرچه بیشتر حضرت امام خمینی به جامعه و به خصوص جوانان گفتند: شخصیت‌هایی مانند حضرت امام از نوادر بشر هستند و ایشان با وجود اینکه قبل و بعد از انقلاب پیوسته با گروه‌های مختلف در تعامل بوده‌اند، همچنان ویژگی‌های شخصیتی ناگفته‌ای دارند که باید برای مردم و به خصوص جوانان تبیین شود.

امام امروز در میان ما نیست اما جانشین او یعنی رهبر انقلاب اسلامی راهنمای همان مسیری است که بنیانگذار انقلاب برای ما ترسیم کردند. ویژگی‌های امام مانند استکبار ستیزی و مردم داری همه در وجود رهبری هست و ایشان دغدغه‌ها و آرمان‌های امام خمینی را دنبال می‌کنند. به گونه ای عمل کنید که در مسیر حرکت شما فاصله‌ای بین امام و رهبری احساس نشود.

خیلی ها سعی کردند بخاطر سختی‌ها و آینده نامعلوم انقلاب، امام را از ادامه این مسیر منصرف کنند؛ اما ایشان با نگاهی عمیق، دردی که متوجه جهان اسلام بود را دقیق تشخیص داده بود و در راه تحقق اهداف و آرمان‌های خود از کسی ترسی نداشت و در نهایت نیز برای اسلام و ملت ایران عظمت آفرید.

ایشان با اشاره به دوره ده جلدی دانشنامه امام خمینی گفتند: امید واریم این اثر هم مانند صحیفه امام و تبیان، بیانگر ویژگی‌های امام و مرجعی برای محققان و علاقه مندان به ایشان باشد و همچنین امیدواریم پیرو توفیقات الهی بتوانید شخصیت امام را به نسل جوان امروز ما که ایشان را ندیده‌اند، به خوبی معرفی کنید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را مایه ناراحتی حوزه، حوزویان و عموم ملت شریف ایران دانستند و ایشان را فقیه مورد اعتماد امام خمینی توصیف کردند که پیوسته به صورت دقیق و مسئولانه وظایف خود را دنبال می‌نمود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.