دامنه بعثت همچنان ادامه دارد/ مردم پای‌کار انقلاب هستند1400/12/07

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» (جمعه 6 اسفند) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با تأکید بر رعایت تقوای الهی گفتند: امام کاظم(ع) می‌فرمایند؛ همیشه از خداوند بترسد و همیشه حق را بگو، اگرچه در ظاهر به ضرر تو باشد و از باطل دوری‌کن چراکه هلاکت تو در اقدام نسبت به باطل است.

امام‌جمعه قم گفتند: گاهی ممکن است که حرف حق را بگوییم و خانه‌نشین شویم، اما این هلاکت ظاهری است و نجات واقعی چیز دیگری است و از باطل باید دوری کرد که جز هلاکت نخواهد داشت.

ایشان با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) گفتند: ایشان در سن 20 سالگی به امامت رسیدند و 35 سال دوران امامت ایشان است و در سن 55 سالگی به شهادت رسیدند و آنچه ما از جلوها در مورد شخصیت ایشان می‌بینم، بردباری در برابر همه حتی در برابر دشمنان داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری گفتند: ایشان امام کاظم بودند یعنی امامی که فرو برنده خشم بودند، ایشان مدت‌ها در بصره و بغداد در زندان بودند و به دست دشمنان کینه‌توز اهل‌بیت(ع) زندانی بودند.

امام کاظم(ع) در اوج عبادت در زندان، مشاهده می‌کردند که ایشان در حال سجده هستند و همواره در حال عبادت بودند که دشمنان را نیز تعجب می‌کردند.

ما اگر در کنار اهل‌بیت(ع) بمانیم آسیب نمی‌بینیم و جدایی ما از اهل‌بیت(ع) ضربه به ما می‌زند و انقلاب ما در سایه اهل‌بیت حفظ می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به 27 رجب، روز بعثت پیامبر(ص) گفتند: ایشان در عصر جاهلیت که آدم کشی، دختران را زنده‌به‌گور کردن و محیط پر از وحشت به بعثت رسیدند و دوران بسیار سختی داشتند.

امام‌جمعه قم گفتند: بعثت 23 سال طول کشید و یک تحول شگرف ایجاد کرد و آدم‌هایی که باخدا و دین ارتباط نداشتند، سر سفره دین‌دارها نشستند و همه در برابر عظمت پیامبر(ص) تسلیم شدند، اما بعد از هزار و اندی سال، پیام امروز بعثت چیست.

آن روز پیامبر(ص) در دل جاهلیت ظاهر شد و امروز ما با جاهلیت مدرن مواجه هستیم، نسخه برای جامع ضعیف می‌پیچند و می‌خواهند اراده خود را تحمیل کنند و اسم آن را حقوق بشر و آزادی می‌گذارند تا جوانان ما جذب شعارهای آن‌ها شود

امروز هم بعثت ادامه دارد و منحصر به آن سال‌ها نسبت و تا دامنه قیامت رسالت بعثت ادامه دارد و امروز همگان مخاطب دعوت پیامبر(ص) هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفتند: ما همچنان احساس می‌کنیم که انقلاب استمرار دارند، مردم مشکلات دارند و خبرداریم و همه تنگناها را می‌دانیم اما با همه این وجود انقلاب را دوست دارند و تنها انتظار مردم این است که مسئولان اهداف انقلاب را محقق کنند

امام‌جمعه قم با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی ایران گفتند: این انقلاب مردم و محروم بود و نمی‌شود با این مردم پای‌کار که در 22 بهمن مشاهده شد، به انقلاب دل‌خوش کرده‌اند و مردم از مسئولان گلایه دارند و منتظر رفع مشکلات هستند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.