مردم از تحریم‌های خودی ناراحت‌اند/ چرا جنگ میان روسیه و اکراین شکل گرفت؟

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم  به توطئه‌های دشمنان اشاره کردند و گفتند: دشمنان ما حساب جدا دارند، تحریم می‌کنند و این ملت با تحریم‌ها بیگانه نیست، اما از خود تحریمی انتظار نیست  و این‌ها درد و دل جامعه و سخن جامعه است که همه و همه از انقلاب دفاع کرده اما از مسئولان انتظار دارند که مشکلات را رفع کنند.

امام‌جمعه قم گفتند: اقداماتی که باید شود این است که به نسل جوان بها دهیم و این‌ها آینده‌سازان انقلاب هستند، مشکل بیکاری را حل کنیم، مجلس مشغول تدوین بودجه است، چه راهکاری برای تدوین رفع مشکلات مردم بررسی کرده‌اند و مردم ببینند که مشکلات رفع شده است

از ظرفیت‌های منابع خدادادی استفاده کنید و چقدر رهبری معظم انقلاب فریاد زدند و تأکید کردند، چرا باید وضع ما این‌گونه باشد و امیدواریم که دولت سیزدهم با تلاش‌ها و اقدامات همراه با مجلس و قوه قضائیه مسائل را حل کنند.

اگر مشکلات داخل برطرف شود، تمام دنیا هم ما را تحریم کنند نمی‌توانند در برابر ملت ما ایستادگی کنند چراکه ملت پای‌کار انقلاب است

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حوادث اخیر اکراین و روسیه گفتند: ممکن است پرسیده شود که ریشه این مسائل چیست و چرا روسیه فرمان حمله صادر کرد؟ ریشه‌های کار این است که زمانی که شوروی سابق از هم فروریخت، یکی از پیمان‌هایی که بسته شد این بود که ناتو ورود به این منطقه نداشته باشد.

آیا ناتو بر سر منطق خود باقی ماند یا نه؟ تعداد زیادی از کشورهایی که جزو بلوک شرق بودند، آن‌ها را پلکانی وارد ناتو کردند و علیه روسیه شاخه و شانه کشیدند و نیروها را جلو آوردند تا نوبت رسید به اوکراین و هوس کرد که به ناتو بپیوندند و یعنی بیخ گوش روسیه نیروهای ناتو باشند و کشور روسیه گفت که به عقب برگردید و آن‌ها هم قبول نکردند.

ریشه این قضایا این است که استکبار و دنیای غرب می‌خواهد روسیه را محاصره کنند و درنتیجه آن روز گورباچف را مجبور کردند و شوروی تکه که شد و امروز هم می‌خواهند عرصه را بر روسیه تنگ کنند

موضع رسمی جمهوری اسلامی این است که ما دنبال جنگ نیستیم و نمی‌خواهیم خون یک بی‌گناه ریخته شود و ما طعم تلخ جنگ را چشیده‌ایم و ما جنگ را محکوم می‌کنیم و اما توسعه‌طلبی را هم محکوم می‌کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.