راهبرد دشمن ایجاد فاصله بین روحانیون و مردم است09/12/1400

آیت‌الله «حسینی بوشهری» گفتند: تلاش دشمن در فضای مجازی این است که روز‌به‌روز صف روحانیون را از مردم جدا کند؛ بر همین اساس عملکرد روحانیون باید به‌گونه‌ای باشد که مردم به آنها عشق بورزند که اگر چنین شد رسالت فرهنگی خود را به انجام رسانده است.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دوره بصیرت‌افزایی مسئولان و مدیران سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در مشهد برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت امام موسی ابن جعفر (ع) اظهار داشتند: آنچه که ما سفارش می‌کنیم به معنای بایدها و آنچه پرهیز می‌کنید به معنای نبایدها، نشان از شیعه محب دارد.

ایشان در ادامه با طرح این سوال که شأن و جایگاه روحانیت چیست، تصریح کردند: در یک تعریف علمای دین مرجع مردم بودند و از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش کلیدی و اساسی داشته‌اد و در همه مراحل حتی در غم مردم، همراه مردم و پابه‌پای آن‌ها بوده‌اند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که مقابله با ناهنجاری‌ها توسط روحانیت انجام شده است، گفتند: روحانیت با ناهنجاری‌ها مقابله کرده است و مانند شیخ فضل‌الله نوری‌ها از جان خود گذشته‌اند تا ظلم در جامعه برچیده شود.

روحانیت مانند امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای در اقصی نقاط جهان تأثیرگذار بوده است؛ بر همین اساس شما روحانیون در جایگاه رسولان و علمای دین قرار دارید.

ایشان با بیان این که گرامی‌ترین جایگاه بعد از اهل‌بیت (ع)، روحانیت و علما هستند، گفتند: روحانیت همچون دژی محکم در برابر ظلم و ناعدالتی است چراکه دژ تسخیرناپذیر برای اسلام عزیز روحانیت است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: بالاترین بندگان خدا بعد از سلسله جلیله انبیا و اولیا، علما هستند و روحانی و عالم دین بودن مثل سایر مشاغل نیست و از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیامت که می‌شود به شما به پاس ۲ چیز، یکی علوم یادگیری شده و دوم تلاش خستگی‌ناپذیری که در راستای هدایت مردم داشتید، خلعت داده می‌شود.

گاهی سربازان مرزبان ما در کنار مرزهای جغرافیایی دیده‌بانی می‌کنند ولی شما افسران جنگ نرم در عرصه خودسازی مردم وظیفه و تعهد دارید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشتند: اولین شاخصه‌ای که جزو بایدهاست و روحانیت بدون این شاخصه راه به جایی نخواهد برد، روح خدامحوری و خداباوری است. عرصه برای خدمت زیاد است، زمانی که روحانیت به عرصه آمد دیگران نیز وارد عرصه خدمت شدند.

تلاش دشمن در فضای مجازی این است که روز‌به‌روز صف روحانیون را از مردم جدا کند؛ بر همین اساس عملکرد روحانیون باید به‌گونه‌ای باشد که مردم به آنها عشق بورزند که اگر چنین شد رسالت فرهنگی خود را به انجام رسانده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفتند: بایدهای ما این است که ابتدا خودعمل کنیم تا بعد سایر مردم عمل کنند.

دیدگاه‌ها   

میثم باقری
#2 میثم باقری 1400-12-10 10:22
گل گفتی حاجی بد جورم دارن تلاش میکنن
نقل قول کردن
علی میثاقی
#1 علی میثاقی 1400-12-09 07:49
برعکس خیلی ها که خواب هستند شما انسان بیداری هستید در فضای مجازی دقیقا میشه حس کرد که دشمنان ایران همین هدف که گفتید را دنبال می کنند کاش راه حلی را هم می گفتید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.