تحولات مثبت در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه رخ داده است. ​1400/12/13

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته»  در مراسم رونمایی از سه درگاه جدید سایت ویکی پاسخ تحت عنوان: امام حسین (علیه السلام)مهدویت و حکومت دینی، در جمع مدیران مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه، با اشاره به فعالیت‌های اخیر این مرکز اظهار داشتند: تحولات مثبتی را در ساختار، اهداف و عملکرد مرکز مطالعات شاهد هستیم و بحمدالله این مرکز در مسیر تحقق اهداف اولیه تشکیل آن، گام بر می دارد.

ایشان با اشاره به ظرفیت بالای فضای مجازی در جهت تحقق اهداف اسلامی خاطر نشان کردند: پیشرفت های زیادی در عرصه فضای مجازی رخ داده که باعث پیشرفت حوزه علمیه نیز گشته است. حوزه علمیه امروز با گذشته خود قابل مقایسه نیست و ظرفیت‌های فراوانی در آن به جریان در آمده است.

امام جمعه قم، تنوع بخشی در پاسخگویی، شناسایی نیازهای زمان و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود را از انتظارات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و نیاز امروز جهان در عرصه پاسخگویی به شبهات ارزیابی کردند و افزودند: رسالت امروزه حوزه در راستای همان رسالت نبوی است و مصداق بارز روایت «إِنَّ اَلْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ اَلْأَنْبِیَاءِ» می‌باشد. حرکت در جهت اهداف بعثت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) منحصر به زمان خاصی نبوده و روحانیت باید این رسالت را با جدیت ادامه دهد.

الزاما نباید در همه کارها تصدی گری کنیم؛ بلکه باید در تک تک مراکز حوزوی و مدارس علمیه سطح کشور، این انگیزه وجود داشته باشد و از ظرفیت‌های آنان استفاده شود. در زمینه ادیان و مذاهب،

آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و شبهات روز حرف‌هایی برای گفتن داریم که نیازمند تبیین و اطلاع رسانی مناسب به مردم سراسر جهان است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در پایان ضمن آرزوی موفقیت روز افزون گفتند: فعالیت‌های شما که همه به صورت جهادی انجام شده است، نشان دهنده افق بلند و امیدوار کننده‌ای است که در نظر دارید که البته مورد انتظار حوزه نیز می باشد.

دیدگاه‌ها   

حسینعلی ایزدی
#1 حسینعلی ایزدی 1400-12-14 07:01
خدا خودش رحم کنه فضای مجازی سلاح کوبنده دشمنه که تا چند سال پیش فکر نمی کردم اینقدر بر مردم مسلط بشوند اما امروز بر فکر های جوانان کاملا تسط پیدا کردند و به هر سمتی بخواهند می کشانند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.