سفرهای حج برای ارتقای خدمات‌ آسیب‌شناسی شود1401/02/19

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آسیب‌شناسی را کلید پیشرفت و بهبود شرایط زائران دانستند و گفتند: آسیب‌شناسی سفرهای حج، که در سال‌های گذشته نیز شاهد آن بودیم، راه‌گشای خوبی به منظور ارتقای کیفیت خدمت رسانی به زائران است.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کشور طی سخنانی حج را یکی از ارکان مهم دین اسلام توصیف کردند و آن را فرصت مناسبی به منظور ارتباط مسلمانان در جهت حل مشکلات جهان اسلام دانستند.

ایشان آسیب شناسی را کلید پیشرفت و بهبود شرائط زائران عنوان کردند و گفتند: آسیب‌شناسی سفرهای حج، که در سال‌های گذشته نیز شاهد آن بودیم، راه‌گشای خوبی به منظور ارتقای کیفیت خدمت رسانی به زائران است، باید با استفاده از دو تابلوی راهنمای مهم، یعنی تجربه‌های پیشین و تذکرهای رهبر معظم انقلاب، جلوی تکرار آسیب‌ها و مشکل‌ها گرفته شود.

امام جمعه قم ضمن تطبیق جهاد تبیین با مساله حج افزودند: به واسطه تبیین صحیح دست‌آوردهای حج باید جلوی درشت نمایی ضعف‌ها و اختلاف ‌های احتمالی گرفته شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشتند: فضای مجازی نقاط ضعف را بزرگ‌تر از آنچه که است نشان می‌دهد، راه مقابله با این آسیب، تبیین صحیح است، از طرف دیگر در موسم حج باید به واسطه فرصت موجود در ارتباط با سایر کشورها، در حل اختلاف‌ها و مشکل‌های جهان اسلام کوشید.

 رئیس جامعه مدرسین با تاکید بر تقویت دیپلماسی حج گفتند: تاکنون زائران ایرانی در میان حجاج نمونه بوده‌اند و این تنها به‌واسطه تلاش‌ها و هماهنگی سازمان حج و زیارت با بعثه رهبری میسر شده است،  امیدواریم روز به روز شاهد افزایش کیفیت سفرهای حج باشیم.

ایشان در پایان خطاب به تمامی کارگزاران حج خاطرنشان کردند: تمامی دست اندرکاران، چه مدیران و چه روحانیان کاروان‌ها، باید برای هر سفر خود برنامه جداگانه‌ای داشته باشند تا مبادا این سفرها برایشان عادی جلوه کند و از بهره معنوی آن محروم شوند

دیدگاه‌ها   

فرامرزی تهران
#1 فرامرزی تهران 1401-02-19 12:46
سلام علیکم ایران به بودجه حج نیازمند است و دشمن این را می داند و کارشنکنیهای زیادی کرده تا حج تعطیل شود اما چون خود عربستان هم به آن نیازمند است همکاری کرده تا حج برگزار شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.