آیت الله حسینی بوشهری: «وحدت» پیام غدیر است1401/04/27

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته»  شنبه شب در محفل انس و معرفت که همراه با جشن عید غدیر در هتل دره الامجاد السلام شهر مدینه برگزار شد، فرمودند: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست که در برهه ای از زمان اتفاق افتاده و پرونده آن بسته شده باشد.

ایشان با اشاره به آیه سوم سوره مائده که می فرماید « الیومَ أَکمَلتُ لَکم دِینَکم وَ أَتمَمتُ عَلَیکم نِعمَتی » گفتند: اتفاقی که در غدیر خم افتاد قله و تکمیل کننده حرکت پیامبر بود و حلقه نبوت را به امامت وصل می کند.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه رابطه پیامبر و خدا مشخص است، گفتند: مسئله ولایت و امامت به گونه ای است که اگر پیامبر این پیام الهی را ابلاغ نمی کردند 23 سال زحمت نبی خدا در راه رسالتش بی ثمر می شد.

چنانچه مسیر نبوت از طریق ولایت و امامات ادامه نمی یافت، رسالت پیامبر ناتمام باقی می ماند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: امام باقر (ع) فرمودند که بنیاد اسلام بر پنج چیز یعنی نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است بنابر این اسلام بدون ولایت استوار نخواهد ماند.

ایشان با بیان اینکه عده ای این آیه را به موضوع دیگری ربط دادند و می گویند ربطی به غدیر ندارد، تصریح کردند: علاوه بر شیعه، جمعی از علمای اهل سنت گفته اند که این آیه مربوط به نصب حضرت علی (ع) و ولایت امیرالمومنین (ع) است.

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد با اشاره به اینکه انسان از غدیر باید چند نکته برداشت می کند، گفتند: اولین نکته این است که برای هدایت جامعه اسلامی باید به سراغ بهترین ها برویم و کسی انتخاب شود که از شایستگی کامل برخوردار باشد و علی (ع) بهترین انتخاب بود و برتر از علی (ع) وجود نداشت.

ایشان با اشاره به اینکه پیامبر اسلام برای ابلاغ این مهم دستور داد تا همه جمع شوند، اظهار داشتند: پیامبر (ص) می توانست در گوشه ای بنشیند و اعلام کند که علی (ع) جانشین من است اما این مهم را در جمع عمومی ابلاغ کرد بنابر این درس دیگر غدیر این است که مردم باید در مسائل جامعه اسلامی مشارکت داشته باشند زیرا مشارکت مردم برای امام جامعه و مردم، مسئولیت آور است.

آیت الله حسینی بوشهری، حفظ وحدت اسلامی را از دیگر درس های غدیر بیان کردند و گفتند: بر خلاف نظر کسانی که می گویند غدیر عامل تفرقه است، هدف رسول خدا از تعیین پیشوا و ابلاغ آن در چنین روزی، جلوگیری از تفرقه بین مسلمانان و حفظ وحدت آنها بود.

اگر می خواهیم موفق شویم باید همیشه و در همه عرصه ها و صحنه ها وحدت را حفظ کنیم و این پیام غدیر است.

دیدگاه‌ها   

موسوی منفرد
#5 موسوی منفرد 1401-04-31 05:03
به قران مجید ما اتحاد را باید از دشمن یاد بگیریم اگرچه نامردند ولی در اتحاد علیه ما عالی هستند
نقل قول کردن
مسلم رحمانی
#4 مسلم رحمانی 1401-04-30 19:23
غدیر فرصت عالی برای شیعه است که حقانیت خود را ثابت کند
نقل قول کردن
محمدخواجوی
#3 محمدخواجوی 1401-04-29 14:11
چیزی که بر همه واضخ است دشمن با هزینه میلیاردها دلار سعی در تجزیه کشور دارد تا بتواند به راحتی به هدف خود برسد اما هوشیاری مسئولین می تواند این نقشه ها را خنثی کند
نقل قول کردن
سیدمسلم
#2 سیدمسلم 1401-04-28 19:24
حق و باطل را عوض کردن بد دوره زمانه ای هست مردم حق را از باطل نم یتوانند تشخیص دهند
نقل قول کردن
فهیمی رشت
#1 فهیمی رشت 1401-04-28 18:21
سلام وحدت خوبه که باعث درگیری نشود اما وحدت زیاد که باعث سوء استفاده مخالفین بشود خوب نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.