آیت الله حسینی بوشهری: بزرگ‌ترین مطالبه‌گری برای حفظ انقلاب، انسجام و حفظ وحدت ملی است1401/05/13

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بزرگ‌ترین مطالبه‌گری برای حفظ انقلاب، انسجام و حفظ وحدت ملی است، تأکید کردند: کدورت‌ها و سلایق سیاسی را باید کنار بگذاریم.

جمعی از اعضای مجمع پیروان امام و رهبری قم همچنین برخی از اعضای کانون هم‌اندیشی تعالی و توسعه استان قم و بنیاد قم پژوهی با حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته»  رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه قم دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله حسینی بوشهری در این دیدار پس از صحبت‌های تعدادی از افراد حاضر در جلسه ضمن تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع)، گفتند: با توجه به مشکلات و پیشنهادات مطرح شده که در دو سطح استانی و کشوری بیان شد، در این مجال کوتاه نمی‌تواند پاسخی درخور برایش مطرح شود. من آنچه که از خلاصه بیانات شما دریافتم می‌توانم در سه محور بدان بپردازم و امید است راهگشا باشد.

محور اول دغدغه همه نیرو‌های مخلص انقلابی و مؤمن در زمین ماندن برخی شعار‌های اصیل اولیه انقلاب است که متأسفانه بسیار رنج آور است. علیرغم آن همه جانفشانی و خون‌های پاکی که برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ریخته شده است مع الاسف امروز در برخی موارد شاهد دور شدن از آن اهداف عالیه انقلاب هستیم و این خیانت بزرگی به حساب می‌آید. وظیفه همه ما در تمامی صنوف و اقشار جامعه این است که آستین همت بالا زده و دست در دست هم نهاده، کدورت‌ها و سلایق سیاسی را کنار بگذاریم و برای مطالبه گری اصول عالیه انقلاب که امام راحل عظیم الشأن (ره) برایمان به یادگار گذاشته است، اقدام کنیم.

رهبری بزرگوار انقلاب نیز همین مطالبه‌گری را توقع دارند تا مسئولان و مردم دوشادوش یکدیگر هم‌افزایی نشان دهند و درخت تنومند انقلاب اسلامی را از گزند تندباد‌های خانمان برانداز مصون بدارند. امروز بزرگ‌ترین مطالبه گری برای حفظ انقلاب، انسجام و حفظ وحدت ملی است.

محور دوم صحبت‌های من خطاب به پژوهشگران عزیز در اتاق فکر استان قم است. ما نباید صرفاً فقط به پژوهش و تولید محتوا بپردازیم و از عملی نمودن آن در جامعه غافل بمانیم. هرچه قدر کتاب تولید شود و در کتابخانه نگهداری شود، سودی از آن به جامعه نمی‌رسد. مگر آنکه اثرات آن پژوهش‌ها و تحقیقات به‌طور عملی در متن جامعه نمود پیدا کند و محقق شود.

البته بنده هم موافق با برخی شما هستم که اشاره شد نبایستی از به‌کارگیری رهنمود‌ها و مطالعات و تحقیقات کارشناسانه اتاق فکر استان امتناع شود. بسیار موجب تأسف است که بجای استقبال از این راهکار‌ها رویکرد‌های سیاسی برایمان اولویت همکاری باشد. این جفا در حق کشور و ملت است. برای هرکدام از این راهکار‌ها ساعت‌ها زمان صرف شده است و رایگان در اختیار مدیران اجرایی قرار می‌گیرد، ولی زمین می‌ماند و عملی نمی‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.