قم پسرفت فرهنگی دارد/ سوار شدن بر کشتی نجات اباعبدالله الحسین (ع) 1401/05/13

امام جمعه قم طی سخنانی با اشاره به مشکلات کشور و قم گفتند: ما باید دائماً جامعه را رصد کنیم و نیازسنجی ما روزآمد باشد تا بتوانیم نگاه درستی به مشکلات جاری استان و کشور داشته باشیم.

ایشان با بیان اینکه شهر مقدس قم از دیرباز محور و شاخص نظام اسلامی محسوب می‌شده است، گفتند: متأسفانه امروزه آنچه که در سطح شهر شاهد آن هستیم نشان از پسرفت فرهنگی دارد که اصلاً برازنده این شهر مقدس نیست. من یقین دارم اگر مسئولان دلسوزانه وقت بگذارند و در حل مسائل گوناگون همت گمارند این مقوله نیز به‌راحتی حل خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری گفتند: اوایل انقلاب ما شاهد اتحاد اقشار گوناگون مردم از روحانیون گرفته تا بازاریان و سایر اقشار بودیم، ولی امروزه بی‌تفاوتی، یأس و غفلت آشکاری را میان مردم شاهدیم؛ البته این نارضایتی‌ها و گله‌مندی‌ها بجاست. وضعیت بد معیشتی مردم را ناراحت کرده است و موجب سرخوردگی و ناامیدی آن‌ها از نظام می‌شود و این خسارت بزرگی است.

با توجه به فرارسیدن عاشورای حسینی (ع)، سفارش اکید بنده به همه شما آن است که از عاشورای حضرت حسین علیه‌السلام در هر لحظه و در هرسال درسی نو بیاموزیم. اکتفا کردن به ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام ما را از یادگیری درس‌های نورانی و سترگ آن بزرگواران باز می‌دارد. در حقیقت ما باید شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را بار‌ها و بار‌ها در زندگی باور داشته باشیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: آنچه که می‌تواند در این شداید و سختی‌ها نجات بخش ما باشد سوار شدن بر کشتی نجات اباعبدالله الحسین (ع) است که به ما درس آزادگی و انسانیت داد و آموخت که زندگی با ذلت پشیزی ارزش ندارد و انسان هماره باید در راه حق و حقیقت گام بردارد. از خداوند بزرگ توفیق همه شما دلسوزان انقلاب و نظام را خواهانم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.