دشمنان به غلط کردن افتادند/سپاه نیروی رسمی و قانونی یک نظام است1401/12/09

خطیب جمعه قم گفتند: دشمنان به دنبال طرح مسأله ای بودند که سپاه قهرمان را به عنوان یک مجموعه تروریستی در جهان مطرح کنند اما به غلط کردن افتادند و ترسیدند. سپاه نیروی رسمی و قانونی یک نظام است. شما با چه حقی می‌خواهید آن را تروریست معرفی کنید؟

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در خطبه نماز جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ قم در مصلی قدس قم، در رابطه با تاثیر تقوا در زندگی مومنان بیان کرد: دل های مومنان شاد است و غم به چهره مومن نمی‌نشیند؛ زیرا نگاه مومن بالاتر از زندگی دنیوی است.

ایشان با بیان اینکه انسان مومن اگر با تقوا باشد در تنگاهای دنیوی قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: تنگناها و مشکلات به آن بخشی بر می‌گردد که درگیر دنیای مادی است.

آیت الله حسینی بوشهری در رابطه با عوامل سعادت در قرآن اظهار کردند: ایمان و عمل صالح، پایبندگی به احکام و حدود الهی، وفای به عهد و امانت داری از جمله عوامل سعادت انسان در قرآن هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صدق و راستگویی را از دیگر عوامل سعادت انسان دانستند، تصریح کردند: انسان های راستگو و انسان‌هایی که زمانی که حقیقتی را درک می‌کنند در مقابل آن لجبازی نمی‌کنند، به سعادت می‌رسند.

ایشان با اشاره به اینکه برخورد صادقانه، لازمه پذیرش مسئولیت است، افزودند: انسان هایی که مسئولیتی را می پذیرند باید با جامعه صادقانه برخورد کنند و در رابطه با حرف هایی که مطرح می‌کنند، بیندیشند و تبعات آن را بپذیرند و پای سخن خود بمانند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه دادند: برخورد صادقانه با مردمی که مسئولیت دادند چنان تاثیری می‌گذارد که مردم حاضر می‌شوند امکانات و مال شان برای موفقیت چنین مسئولی بگذرند.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان بیان کردند: ماه شعبان ماه بزرگی است و مناسبت های آن نیز بزرگ است و قدر ماه شعبان را بدانیم و پیامبر اکرم (ص) فرمود ماه شعبان ماه من است همانطور که ماه رمضان ماه خدا است، ماه شعبان مقدمه‌ای برای ماه رمضان است.

امام حسین (ع) را با واقعه کربلا می‌شناسیم و مدیحه سرایان کمتر به ابعاد دیگر شخصیتی امام حسین (ع) پرداخته‌اند، باید به سایر ابعاد نیز در زمان مناسب پرداخته شود.

امام حسین (ع) فرمودند: نیاز مردم، نعمت های خدا است و وقتی که مردم مشکلاتی را که در زندگی پیدا می کنند به سراغ شما می آیند خداوند نعمتی را به سمت شما فرستاده است، نسبت به این نعمت ها احساس خستگی نکنید، اگر از خواسته های مردم احساس خستگی کردید خداوند متعال دیگران را مسئولیت می‌دهد.

دشمنان به دنبال طرح مساله‌ای بودند که سپاه قهرمان را به عنوان یک مجموعه تروریستی در جهان مطرح کنند، اما به غلط کردن افتادند و ترسیدند. سپاه نیروی رسمی و قانونی یک نظام است. شما با چه حقی می‌خواهید آن را تروریست معرفی کنید؟

امیدواریم که سپاه در میدان های مختلف اقتصادی و نظامی بدرخشد و مثل همیشه در کنار مردم باشد و مردم احساس کنند این عزیزی که لباس مقدس سپاهی را بر تن کرده است همان گونه که در مرزهای جغرافیایی می‌جنگد در کنار مردم با خضوع قرار می‌گیرد.

خطیب جمعه قم با اشاره به راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن گفتند: راهپیمایی امسال ویژگی خاصی داشت؛ زیرا بعد از چند ماه التهاب بود. تحلیل دشمنان این بود که کسی در راهپیمایی شرکت نخواهد کرد، اما مردم در همه شهرها و روستاها احساس تکلیف کردند و حضور خودشان را به رخ دشمن کشیدند.

ایشان با بیان اینکه این حضور، حضوری آگاهانه، نشان ایمان، زمان شناسی، بصیرت و استقامت بود و دنیا این پیام را دریافت کرد، افزودند: مسئولین قدر شناس هستند و عظمت کار مردم را می دانند، اما این ملت نیاز دارند که از طرف مسئولین پاسخ مناسب بشنوند ما می دانیم که تلاش شبانه روزی دارند؛ اما مسائل اقتصادی، ارزش پول ملی، اشتغال و گرانی خواسته های مردم است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه دادند: مسئولین این پیام را دریافت کنند که باید این ملت وفا دار را برای همیشه در صحنه نگه داشت و این ها کمترین خواسته های ملت است.

ایشان در رابطه با دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب گفتند: سخنان رهبری مثل همیشه راهگشا، آموزنده و داری پیام های روشن بود و ایشان در اهمیت مجلس خبرگان فرمودند مجلس خبرگان مجلس رفیعی است و نشانه درهم‌ آمیختگی جمهوریت و اسلامیت نظام است.

خطیب جمعه قم افزودند:رهبر معظم انقلاب فرمودند مجلس خبرگان رهبری را برای مردم معرفی کنید چون هم در تعیین رهبری وهم تضمین رهبری نقش دارد، همچنین بیان کردند، امروز با نسلی مواجه هستیم که پرسش و سوال دارند و عالمان دین و خبرگان رهبری با نسل جوان بنشینند و کانون های گفت‌وگو تشکل بدهند و تا شبهات را پاسخ بدهند.

دیدگاه‌ها   

اسحاق بدری
#1 اسحاق بدری 1401-12-10 16:52
سلام عده ای همچنان مثل موریانه دارند پایه این نطام را می خورند در مدارس قم بچه ها را مسموم می کنند تا به مردم بگویند این اخوندا تفکر طالبانی دارند و با مدرسه رفتن دخترا مخالفند اما کسی نیست که این شبهه را برای مردم باز کند و منافقین را رسوا کند که اگر اخوندها مخالف با مدرسه رفتن دخترا هستند چرا فرزندان خودشان همه باسوادند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.