مسئولان نسبت به وضعیت عفاف و حجاب بی‌تفاوت نباشند1401/12/26

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در خطبه های نماز جمعه، امروز که در مصلی قدس قم برگزار شد، فرمودند: رؤسای قوا، نمایندگان مجلس و همه کسانی که مردم به آن‌ها مسئولیت دادند نمی‌توانند نسبت به اینگونه مسائلی که در جامعه اتفاق می‌افتد بی‌تفاوت باشند، نمی‌شود دست روی دست گذاشت و افسوس خورد و این افسوس هم حدی دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفتند: ثروتمندان واقعی پول داران نیستند بلکه همان متقیانی هستند که به اندک دنیا بسنده می‌کنند، برای جامعه اسلامی هزینه نمی‌تراشند، فراموشی خیر و خوبی را به مردم تذکر می‌دهند و با دیدگانی بیدار دیده‌بانی می‌کنند و آموزه‌های دین را یادآور می‌شوند.

ایشان ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران جشن‌های نیمه شعبان در سراسر کشور عنوان کردند: از هر محبی که به نام وجود مقدس حضرت مهدی(عج) در روز میلاد آن حضرت و ایام نیمه شعبان جشن گرفته، چراغانی کرده و به یاد آن حضرت بوده و مباحث معرفتی و پاسخگویی به شبهات را انجام داده است تقدیر می‌کنم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیمه شعبان امسال نشان دهنده عشق ملت به امام زمان(عج) بوده است، گفتند: نیمه شعبان امسال نشان داد که تلاش دشمن برای تضعیف علاقه ملت به امام راه به جایی نمی‌برد.

ایشان با اشاره به اینکه مناسبت ملی پیش‌رو نوروز و فروردین است، عنوان کردند: نوروز بشارت بهار را می‌دهد و امیدواریم روزی برسد که نوروز بشارت بهار ظهور را بدهد؛ به تعبیر امام علی(ع) هر روز ما می‌تواند عید باشد اما در آن روز نباید گناهی انجام شود.

امام جمعه قم تصریح کردند: موقعی که اسلام وارد ایران شد هنرنمایی پیشوایان اسلام این بود که فرهنگ اسلامی را با سنت‌های ملی درهم آمیخته‌اند و خروجی آن این شد که هنگام حلول سال جدید شمسی زمزمه «یا مقلب القلوب و الابصار؛ یا مدبر اللیل و النهار؛ یا محول الحول و الاحوال؛ حول حالنا الی احسن الحال» را در سراسر کشور می‌شنویم.

آیت الله حسینی بوشهری گفتند: رمضان ماه خدا، طهارت، آزمایش، تصفیه از ناخالصی‌ها، قیام برای خدا، نزول قرآن، تلاوت قرآن، تسبیح، دعا، استغفار، رعایت حال نیازمندان، روزه، مهمانی خدا، رحمت الهی، شب قدر، به زنجیر کشیدن شیطان و ماه فرصت‌ها و باز شدن درب‌های آسمان به سمت بندگان است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امیدواریم همزمانی ماه طبیعت با ماه رمضان موجب تکامل روحی، معنوی و جسمی ما شود و پایان ماه رمضان جشن پیروزی بر شیطان و نفس اماره را برگزار کنیم.

ایشان با بیان اینکه آمار تلفات نوروزی خوشایند جامعه اسلامی نیست، گفتند: آمارهای نوروزی هر ساله ناراحت کننده است، چراکه عده‌ای از مسافران نوروزی به مقصد نمی‌رسند یا به مقصد می‌رسند اما به وطن بر نمی‌گردند، تعداد کشته‌ها و تلفات کم نیست و امسال که سفرهای نوروزی زودتر آغاز شده است، مردم باید بیشتر رعایت کنند و وزارت راه، پلیس و هلال احمر باید با تمام وجود از جان مردم مراقبت کنند چراکه اگر یک نفر از مردم جان ببازد روح ما آزرده می‌شود.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه مسافران نوروزی حریم حرم رمضان را حفظ کنند، گفت: والله، والله و والله حرمت رمضان را حفظ کنیم، روزه‌خواری در جامعه اسلامی نباید بدون دلیل صورت گیرد و آن‌هایی که دلیل دارند در مکان‌های عمومی نباید قبح‌شکنی کنند، رستوران‌ها و مراکزی که خوراکی و غذا توزیع می‌کنند باید مراعات حال جامعه اسلامی را بکنند، ما شهید داده‌ایم تا اسلام و آموزه‌هایش حفظ شود.

ایشان خاطرنشان کردند: باید ارزیابی کنیم در سالی که بر ما گذشت چه دستاوردهایی داشته‌ایم، شرکت‌های دانش بنیان توسعه پیدا کردند و در سایه توسعه اشتغال ایجاد شده است اما هنوز تا رسیدن به یک اشتغال مطلوب فاصله داریم، در حوزه تولید گاهی مانع ایجاد می‌شود و ما به جای اینکه گاهی یقه دشمن خارجی را بگیریم باید دور و اطراف خود را نگاه کنیم و بشناسیم افرادی را که بر سر راه تولید مانع ایجاد می‌کنند.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفتند: هر چند دولت سیزدهم قدم‌های خوبی برای ایجاد تسهیلات در حوزه تولید برداشته است، اما باز هم آن‌ها که به دنبال ضربه زدن به تولید کشور هستند کار خود را می‌کنند.

دیدگاه‌ها   

صدیقی تهران
#1 صدیقی تهران 1401-12-26 20:12
سلام جولان بی حجاب ها روز بروز بدتر می شود چون هیچ دستگاهی برای بی حجابی عکس العمل نشان نمی دهد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.