اگر لازم شود برای حفظ دین جان می دهیم1402/04/14

  حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در جمع پرسنل پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر اظهار داشتند: کشور در هر مرحله ای که با مشکلی روبرو شد، خلبانان پا به پای انقلاب اسلامی پیش آمدند و تیز پروازان آسمان در آغاز جنگ تحمیلی با اراده آهنین و عشقی که به وطن داشتند پاسخ دشمن را محکم دادند.

ایشان با بیان اینکه عید غدیرخم از برجستگی و اهمیت خاصی برخوردار است، گفتند: دین در سعادت و خوشبختی انسان نقش کلیدی دارد و حادثه بزرگی چون غدیرخم برای تثبیت دین در زندگی انسان اتفاق افتاده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه برای حفظ دین اگر لازم شود باید جان خود را بدهیم تا پایه‌های آن از بین نرود، ادامه دادند: دین در زندگی دنیوی و اخروی انسان نقش موثری دارد و بر اساس کلام نورانی ائمه(ع) اگر کسی که دین در قاموس زندگی اش وجود نداشته باشد، از حیا برخوردار نمی شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه حیا مانع گناه، ظلم و ستم می شود بیان کردند: تمام خوبی‌ها در یک انسان پیدا نمی شود، اما اگر این فرد خصلت ممتاز دین و عقل را نداشته باشد از مقبولیت برخوردار نخواهد بود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: هر کسی دین داشته باشد می تواند برای خود برنامه ریزی کند و به افق آینده که همان دست یابی به سعادت و خوشبختی است خواهد رسید.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: انسان‌هایی که جویای رسیدن به خوشبختی و سعادت هستند باید در سه قلمرو ارتباط با خویشتن خویش، ارتباط با جامعه و معبود برنامه ریزی کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهار کردند: انسان همان طور که نسبت به پروردگار مسئولیت دارد، نسبت به خود و جامعه هم مسئولیت دارد و نیازمند زندگی در اجتماع می باشد.

انسان نیازمند آن است که با آحاد جامعه زندگی کند و مسئولیت هایی بر دوش وی گذاشته شده است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری یکی از بزرگترین نعمت‌های جامعه را امنیت برشمردند و خاطرنشان کردند: جامعه ای که از امنیت برخوردار نباشد، سرشکسته خواهد بود و مردم نیز از آرامش و رفاه بهره‌مند نمی شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.