دیپلماسی فراگیر تأمین کننده منافع کشور است1402/04/25

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن امید بخش توصیف کردن عملکرد دستگاه دیپلماسی، سیاست دولت در دیپلماسی فراگیر را تأمین کننده منافع کشور ارزیابی کردند و گفتند: پیام دیپلماسی فراگیر به غرب این است که ما در عملکرد شما متوقف نمی‌شویم و از ظرفیت سایر کشورها به منظور تأمین منافع داخلی استفاده می‌کنیم.

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، دیپلماسی فراگیر را تأمین کننده منافع کشور ارزیابی کردند و افزودند: پیام دیپلماسی فراگیر به غرب این است که ما در عملکرد شما متوقف نمی‌شویم و از ظرفیت سایر کشورها به منظور تأمین منافع داخلی استفاده می‌کنیم.

 

امام جمعه قم ادامه دادند: پیام دیگر دیپلماسی فراگیر به غرب این است که اگر دست از اقدامات خصمانه خود بردارید، حاضریم شرایط جدیدی را ایجاد کنیم؛ اما اگر به این اقدامات ادامه دهید، دیپلماسی ما محدود به شما باقی نخواهد ماند.

 

ایشان با اشاره به رابطه سیاست خارجی و شرایط داخلی کشور، ابراز داشتند: رابطه تنگاتنگی میان دیپلماسی خارجی و شرایط داخلی کشور وجود دارد. به این معنا که اگر دیپلماسی روند مثبتی داشته باشد، نتایج آن در داخل کشور بروز می‌کند و از طرف دیگر اگر شرایط داخلی کشور با ثبات باشد، تعامل دیگر کشورها با جمهوری اسلامی، تعامل سازنده‌تری خواهد بود.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن تأکید بر تقویت ارتباط سازنده با همسایگان، از رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در ارتباط با کشورهای منطقه ابراز خرسندی کردند و اظهار داشتند: مردم نیز از این ارتباطات گرم و سازنده با کشورهای منطقه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی، استقبال می‌کنند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.