پای دین ماندن هزینه دارد | دشمن ابهام جوانان را به نفع خود مصادره می‌کند1402/05/03

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پای دیم اندن هزینه دارد، گفتند: دشمن همواره در تلاش بوده تا در دین اسلام شبهاتی را ایجاد و ابهام جوانان را به نفع خود مصادره کند.

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در شب هفتم ماه محرم در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با اشاره به موضوع «عاشورا مکتب انسان ساز»، مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) را حفظ دین و دفاع از دین عنوان کردند و اظهار داشتند: اولین وظیفه فهم عمیق و صحیح دین است و باید شرایطی را ایجاد کنیم تا جامعه یک جامعه دیندار و دین باور شود.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمن همواره در تلاش بوده تا در دین اسلام شبهاتی را ایجاد کند گفتند: دشمنان اسلام انواع و اقسام شبهات را ایجاد کرده اند که ممکن است به برخی ها پاسخ داده شده و ممکن است تاکنون پاسخ برخی را هم مردم دریافت نکرده باشند، به همین دلیل لازم است مردم و به ویژه جوانان در رابطه با مسائل دین کنکاش کنند تا ابهامی در ذهنشان نباشد، چون دشمن این ابهام را به نفع خود مصادره می کند و شما را در باتلاقی قرار می دهد که راهی برای برون رفت از آن وجود ندارد.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری دومین وظیفه بعد از فهم دین را تسلیم بودن در برابر دین عنوان کردند و ابراز داشتند: ممکن است یک پزشک متخصص باشد و فواید خیلی از خوراکی ها را بداند اما این پزشک متخصص و تحصیل کرده فقط دانش آن را دارد اما در مقام عمل ره به جایی نبرده است؛ همچنین ممکن است فردی عالم و تحصیل کرده باشد اما حرفش تا عمل فرسنگ ها فاصله داشته باشد.

 

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: انسان بعداز فهم دین و تسلیم شدن در برابر آن باید به رضای الهی راضی باشد؛ این موارد باعث می شود که انسان بخشی نگر نباشد. نمی شود فقط به برخی مسائل دین پایبند بود بلکه باید در برابر تمام سخن اسلام و همه ابعاد آن تسلیم بود.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اسلام ابعاد مختلفی دارد و انسان بایستی همه ابعاد آن را بپذیرد، گفتند: ابعاد اجتماعی، سیاسی، عرفانی، امر به معروف و ... ابعادی است که دین اسلام آنها را دارد و باید انسان تلاش کند تا همه این ابعاد را در خود فراهم و همه آنها را بپذیرد تا یک مسلمان تمام عیار باشد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه باید پای حق باید بود حتی اگر ضرری متوجه ما شود، اظهار کردند: اگر انسان پای حق بایستد حتی اگر ضرری متوجه او شود، خداوند چند برابر بیشتر جبران می کند؛ امام حسین(ع) در عاشورا همین کار را کرد و پای حق ایستاد و به شهادت رسید و امروز می بینیم که نام حضرت بر تارک تاریخ می درخشد و در جای جای عالم فریاد یا حسین(ع) بلند است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.