دین سکوی پرش رسیدن به کمال است | صحنه فضای مجازی را به دشمن نبازید1402/05/03

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم‌های عزاداری آل الله گفتند: اگر هجمه ای از سوی دشمن در فضای مجازی به دین وارد می‌شود آنانی که فهم دقیقی از دین ندارند خود را می بازند و صحنه را به نفع دشمن باور می کنند.

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری شامگاه یکشنبه در ششمین شب از عزاداری سرور و سالار شهیدان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با اشاره به موضوع «عاشورا مکتب انسان ساز» اظهار داشتند: وقتی به زوایای حادثه عاشورا نگاه می کنیم می بینم نهضت امام حسین(ع) یک هدف داشت آن هم هدایت انسان به سوی رشد و کمال؛ امام(ع) این دغدغه را در دینداری جامعه خلاصه کرده بود.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: اگر جامعه دیندار باشد سعادت آن تأمین است و غیر آن سرنوشتی چون گمراهی و ضلالت خواهد داشت؛ مهمترین هدف امام حسین(ع) مسئله دین بود که تحت الشعاع هوای نفسانی قرار گرفته بود و ارزش ها ضد ارزش شده بود و زمامداران جامعه که در جایگاه پیشوای جامعه اسلامی نشسته بودند رفتاری برخلاف پیشوای جامعه امت اسلامی داشتند و این خارج شدن جامعه امت اسلامی از ریل واقعی باعث شد که سیدالشهدا(ع) در مسیری قرار گیرد که سرنوشت آن به شهادت منجر شود.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: دینداری در یک جامعه و امت قابل پیاده شدن است و امامان و پیشوایان ما در این رابطه بسیار سخن می گویند تا جامعه به آن قله انسانیت نائل آید.

 

آیت الله حسینی بوشهری در تعریف دین گفتند: دین مجموعه قوانین، وظایف، عقاید، باور، اوامر و نواهی و رسوم است که در سایه آن انسان به سعادت ابدی می رسد اگر به آن پایبند باشد.

 

وی افزود: قرآن به عنوان آخرین کتاب آسمانی راه را مشخص کرده و هر کسی غیر از دین اسلام داشته باشد از او پذیرفته نیست و آن فرد در قیامت با دست خالی محشور و دچار خسران و ضرر می شود.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یک بعد انسان حیوان است گفتند: بدین معنا که زنده و زندگی می کند و یک بعد دیگر انسان انسانیت اوست؛ امتیاز انسانیت نسبت به حیوانیت و بعد زنده بودن و جان داشتن به حرکت و تولید مثل نیست بلکه امتیاز انسان به دینداری او است و راه سعادت و خوشبختی را تحت عنوان دین پیدا کند و او را از حیرت نجات دهد. دین سکوی پرش رسیدن به کمال است و در سرنوشت انسان نقش دارد.

 

آیت الله حسینی بوشهری اولین وظیفه انسان در رابطه با دین را فهم عمیق آن عنوان کردند و ابراز داشتند: دین سطحی را از ما نمی پذیرند. اگر هجمه ای از سوی دشمن در فضای مجازی به دین وارد می‌شود آنانی که فهم دقیقی از دین ندارند خود را می بازند و صحنه را به نفع دشمن باور می کنند.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزودند: در آغاز دفاع مقدس، دشمن از غافل‌گیری استفاده کرد و ما را غافل‌گیر کرد، در آن زمان امکاناتمان ضعیف بود اما امداد الهی و حضور رهبر انقلاب و فرماندهان جنگ توانستند جنگ هشت ساله را در مقام دفاع، دفاع کنند.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اذعان استکبار جهانی به شکست خود در جنگ تحمیلی ادامه دادند: امروز جنگ با تانک و توپ نیست و آن سیم های خاردارهایی که به دنبال آن در دفاع مقدس بودیم تأمین کردیم، اما دشمن می گوید جبهه دیگری را باید بگشاییم چون در آن جنگ موفق نبودیم. جنگ امروز دشمن به عنوان یک هشدار بارها از سوی رهبر انقلاب بیان شد اما به آن بی توجهی شد و بدون اینکه بخواهیم جوانان را مسلح کنیم دشمن به صورت همه جانبه به آنها حمله می کند.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسمات عزاداری آل الله گفتند: پناهگاه مهم انسان، مجالس امام حسین(ع) است لذا مجالس گرم‌تر و افراد با انگیزه‌تر در آن شرکت می کنند.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.