سلامت دستگاه قضاء سبب امیدآفرینی در جامعه است/ اطاله دادرسی سبب ناامیدی مردم می‌شود1402/08/07

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات مثبت قوه قضائیه در دوره اخیر، این اقدامات را نشان دهنده اراده محکم دستگاه قضاء و شخص رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به مشکلات و حل خصومات مردم عنوان کردند و ابراز داشتند: قوه قضائیه علی رغم برخورد محکم با مجرمین، به دنبال افزایش قصاص‌ها و تعداد زندانیان نیست.

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها گفتند: حوزه علمیه قم به برکت وجود ایشان قوام پیدا کرده است و اهل بیت -علیهم السلام- نیز نسبت به جایگاه ایشان تعابیر ویژه‌ای دارند تا جایی که ایشان در میان تنها سه امامزاده‌ای هستند که زیارت نامه آن از امام معصوم به ما رسیده است.

ایشان همچنین با اشاره به تحولات فلسطین ابراز داشتند: امیدواریم نصرت الهی شامل حال جریان مقاومت گردد و این حرکت ستودنی که بعد از مدتها رخ داده است، بیداری جهانی را در پی داشته باشد؛ چرا که این بیداری نقطه قوت است.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به اقدامات مثبت قوه قضائیه در دوره اخیر، خطاب به رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور خاطر نشان کردند: گزارش شما نشان دهنده این است که دستگاه قضاء و شخص رئیس قوه قضائیه، اراده محکمی در رسیدگی به مشکلات و حل خصومات مردم دارد و علی رغم برخورد محکم با مجرمین، به دنبال افزایش قصاص‌ها و تعداد زندانیان نیست.

ایشان دستگاه قضاء را ملجأ و پناهگاه مردم توصیف کردند و اظهار داشتند: سلامت دستگاه قضاء سبب امید آفرینی در جامعه است. دستگاه قضاء تنها ملجأ مردم در برابر ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌هایی است که در حق آن‌ها انجام شده است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به داستانی از نحوه حضور امیرالمؤمنین -علیه السلام- در پیشگاه قاضی، گفتند: وقتی حتی خود امیرالمؤمنین -علیه السلام- که در آن زمان شخص اول مملکت بود، در جریان مسئله‌ای نزد قاضی می‌روند و از او می‌خواهند که بدون در نظر گرفتن جایگاه ایشان، در خصوص مسئله قضاوت کند، نشان از حریم محترم قاضی در نظام اسلامی دارد.

ایشان  اطاله دادرسی را سبب ناامیدی مردم عنوان کردند و ابراز داشتند: رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت ایمان و امید در جامعه تأکید کرده‌اند. اطاله دادرسی سبب ناامیدی مردم می‌شود و وقتی امید به یأس تبدیل شود، در واقع اعتماد سوزی اتفاق افتاده است.

باید از ابتکارات نو و جدید، برای حل خصومات و رسیدگی به شکایات مردم استفاده شود. دستگاه قضاء از ارکان نظام اسلامی است و به حمد الله ریاست محترم قوه قضائیه خیرخواهانه مشغول خدمت هستند و این مردم را امیدوار می‌کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان سخنان خود بر لزوم تقویت اطلاع رسانی نسبت به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته تأکید کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.