بخشی از مشکلات جامعه به خاطر ضعف در نظارت است1402/09/10

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: بیمه مرکزی باید جایگاه نظارتی خود را تقویت کند. اگر نظارت کم فروغ باشد، امید در جامعه به یأس تبدیل می‌شود. بخشی از مشکلات امروز جامعه به خاطر ضعف در نظارت است که نتیجه آن از بین رفتن سرمایه اعتماد اجتماعی است. اگر اعتماد از بین برود، امید کم رنگ خواهد شد.

 

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای سخنان خود، مسئولیت‌های مختلف را فرصتی برای خدمت به مردم عنوان کردند و ابراز داشتند: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند «مَن فُتِحَ لَهُ بابٌ مِن الخَیرِ فَلْیَنتَهِزْهُ؛ فإنّهُ لا یَدرِی مَتی یُغلَقُ عَنه.» یعنی زمانی که باب خیری به روی شما گشوده شد، از آن فرصت نهایت استفاده را ببرید؛ چرا که نمی‌دانید این فرصت چه زمانی از شما گرفته می‌شود.

 

هر مسئولیت و وظیفه‌ای که داریم، در واقع باب خیری است که باید در آن تمام توان مندی‌های خود را به کار ببندیم و تا فرصت داریم به خَلق خدا خدمت کنیم. باید کارهای خوب گذشته را ادامه دهیم و پیوسته به فکر این باشیم که چگونه می‌توانیم با برنامه، ابتکار و نوآوری، به مردم خدمت کنیم.

 

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود، نظارت را رکن اصلی فعالیت بیمه مرکزی عنوان کردند و اظهار داشتند: عمده کار شما نظارت بر شرکت‌های بیمه گذار است. امروزه چتر حمایتی بیمه بر ابعاد مختلف زندگی مردم گسترده است و کسانی که با این صنعت و ساز و کار آن آشنا هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

گستردگی خدمات شرکت‌های بیمه نعمت بزرگی است؛ ولی شرط آن نظارت دقیق بر شرکت‌های بیمه‌ای است که روز به روز نیز در حال افزایش هستند. البته افزایش این شرکت‌ها خوب است و سبب افزایش امید در جامعه می‌شود، خصوصا اگر بنای آن‌ها مسابقه در خدمت گزاری باشد.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: بیمه مرکزی باید جایگاه نظارتی خود را تقویت کند. اگر نظارت کم فروغ باشد، امید در جامعه به یأس تبدیل می‌شود. بخشی از مشکلات امروز جامعه به خاطر ضعف در نظارت است که نتیجه آن از بین رفتن سرمایه اعتماد اجتماعی است. اگر اعتماد از بین برود، امید کم رنگ خواهد شد.

 

ایشان گسترش فرهنگ استفاده از بیمه در جامعه را در گرو عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای ارزیابی کردند و افزودند: نباید در شرکت‌های بیمه‌ای طوری با مراجعه کننده برخورد شود که سبب دلسردی شود. بخشی از فرهنگ‌سازی استفاده از بیمه، عملکرد شماست. به عبارت دیگر عملکرد بهترین معرف شماست و بخش کوچکی اطلاع رسانی است.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کردند: به شرکت‌هایی مجوز تأسیس بدهید که قابل اعتماد باشند. به عنوان مثال می‌توانید در ابتدا یک مجوز فعالیت موقت صادر کنید تا با ارزیابی عملکرد آن شرکت، مجوز نهایی صادر شود.

 

ایشان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای فعالین صنعت بیمه کشور، ابراز داشتند: رزمنده فقط کسی نیست که در مقابل دشمن سینه به سینه می‌ایستد، بلکه رزمنده کسی است که بسیجی وار، با دلسوزی، کاردانی و مسئولیت پذیری به خدمت می‌پردازد. هر تلاشی که در اینجا انجام دهید در واقع توشه‌ای است برای آخرت. خداوند می‌فرماید «فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ خَیْرًا یَرَهُ وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ شَرًّا یَرَه.»

 

دیدگاه‌ها   

سعید
#1 سعید 1402-09-14 08:02
س جامعه پر شده از ناامیدی و دروغ پراکنی و منفی بافی جدیدا انگار کارهایی داره انجام میشه تبیین می کنند خدا کنه جواب بده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.