توصیه های آیت الله حسینی بوشهری به مبلغان دانش آموزی موسسه انوار طاها1402/09/15

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: باید خود را برای سفر تبلیغی در ایامی که متعلق به صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها است، آماده نماییم، برکت این سفر تبلیغی و موفقیت شما و زبان گویای تبلیغی به خاطر پیوندی است که سفر تبلیغی شما با صدیقه طاهره پیدا می کند.

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در همایش مبلغان دانش آموزی فاطمیه موسسه انوار طاها، که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله، ایام فاطمیه را ایام حزن و اندوه اهل بیت علیهم السلام دانستند.

ایشان در ادامه ضمن محکوم کردن جنایت های سباعانه رژیم صهیونیستی، اظهار داشتند: این فاجعه دردناک جنایت های بی شمار رژیم کودک کش صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان که جنایت علیه بشریت است، نه تنها امت اسلامی بلکه تمام آزادی خواهان جهان و وجدان های بیدار سراسر عالم، سوگوار و عزادار هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه ضمن تقدیر از رویکردهای ارزشمند موسسه انوار طاها در عرصه های تبلیغی، به رسالت طلاب و روحانیون در ایام فاطمیه اشاره نمودند و ابراز داشتند: باید خود را برای سفر تبلیغی در ایامی که متعلق به صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها است، آماده نماییم، برکت این سفر تبلیغی و موفقیت شما و زبان گویای تبلیغی به خاطر پیوندی است که سفر تبلیغی شما با صدیقه طاهره پیدا می کند.

ایشان با تأکید بر این که هر اندازه به اهل بیت علیهم السلام نزدیک تر شویم، جان مایه‌های معرفتی مان بیشتر و زبان گویاتر و اثر کلام بیشتر خواهد شد به طرح‌های تبلیغی حوزه های علمیه از جمله طرح هجرت، طرح امین و طرح بینات اشاره نمودند و اظهار داشتند: موفقیت در سفر تبلیغی در گرو عمل برای خدا و قدم برداشتن برای ذات اقدس الهی است، اگر عناوین دیگری غیر از خدا در مخیله خطور و در رفتار بروز کند، ناکامی در کار را قطعی خواهد ساخت.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اخلاص در نیت و عمل را مهمترین مولفه اثربخشی بیان کردند و توضیح دادند: بیان گویا، محتوای فاخر و هنرمندی در القای سخن با اخلاص معنا پیدا می کند و اگر کار برای خدا و قدم در مسیر الهی و تحمل سختی ها و مشکلات برای خدا بود، ممکن است مبلغ آن بیان گویا و هنرمندی در القای سخن نداشته باشد یا حتی آراسته به محتوای فاخر که همگی از الزامات تبلیغی است را دارا نباشد ولی چون برای خداست تأثیرات سخن ماندگار خواهد بود.

ایشان با تاکید بر این که اگر سخن طلاب و روحانیون رنگ خدایی بگیرد تا عمق جان ها اثر خواهد نمود، تصریح کردند: همواره باید توجه داشته باشیم که بیان زیبا در عین محتوای زیبا، داعی الی الله نباشد، مسلم احسن قول نخواهد بود. بر طلاب و فضلای مبلغ موسسه انوار طاها لازم است تا علاوه بر حضور در مدارس و کلاس های درس و بودن در میان دانش آموزان از فرصت های دیگری از جمله ارتباط با ائمه جمعه و مسئولان برای تقویت بعد فرهنگ دینی و فضاسازی های عزاداری و سوگواری فاطمی در مناطق مختلف نقش آفرین باشند.

آیت الله حسینی بوشهری فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگویی برتر برای تمام بشریت دانستند و گفتند: جهاد فاطمه، تبیین فاطمه، روشنگری و مسئولیت پذیری، حرکات و اقدامات، سکوت و کلام و مطالبه حق به هنگام که در جای جای سیره زندگانی آن حضرت موج می زند، از مهمترین محورهای الگوبرداری از این بانوی نمونه اسلام است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که می توان همه زیبایی های عدالت خواهی، مبارزه با ظلم در سیره و کلام زهرای مرضیه سلام الله علیها مشاهده نمود، یادآور شدند: با بیان این که می توان حضور در جمع جوانان و نوجوانان، کار را برای مبلغان راحت می کند، موسسه انوار طاها و تقویت مفاهمه مبتنی بر ادبیات مشترک تاثیر کلام و پیام را بالاتر از دیگر مبلغان می سازد و می تواند مشوق آنان و مشوق گروه هدف برای حضور در حوزه های علمیه باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.