جمهوری اسلامی برای استقلال کشورهای مظلوم همه تلاشش را می کند1403/03/13

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور کشور توگو با تأکید بر لزوم همبستگی کشورهای استعمار دیده در مجامع بین المللی گفتند: جمهوری اسلامی برای استقلال کشورهای مظلوم هم تلاشش را می کند.

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور کشور توگو، برنامه جمهوری اسلامی ایران را کمک به کشورها برای آزادی از سلطه استعمارگران عنوان کردند و گفتند: جمهوری اسلامی به کشورهایی که در تلاش هستند تا از دست استعمار گران رها شوند، دست دوستی می‌دهد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به معاون رئیس جمهور «توگو» افزودند: مستعمره بودن یک کشور یعنی آزادی و اختیار نداشتن. اینکه فرمودید می‌خواهیم خودمان تصمیم بگیریم، نقطه عطفی است در تاریخ کشور شما.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: آفریقا گنجینه گران بهایی است و باید روی پای خود بایستد. جمهوری اسلامی برای استقلال این کشورها همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

 

استعمار گران دیگر کشورها را به بند کشیده‌اند و روزی ایران را نیز تحت سلطه خود داشتند، ولی ما توانستیم خود را از سیطره آنان رها سازیم و دوست داریم برای رهایی دیگر کشورها نیز کمک کنیم.

 

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر لزوم همبستگی کشورهای استعمار دیده در مجامع بین المللی خاطر نشان کردند: تمام کشورها در مجامع بین المللی از یک رأی مساوی برخوردارند. باید آرای ما کنار هم باشند تا استعمار گران در انزوا قرار بگیرند. در این صورت می‌توانیم به نفع بشریت و کشورهای خود تصمیم بگیریم و آنچه ملت‌های ما خواستار آن هستند را به منصه ظهور برسانیم.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به تعاملات پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) با دیگر ملت‌ها اظهار داشتند: ما پیامبری داریم که دست محبت و دوستی به همه داد و همه ملت‌ها با آرامش در کنار او زندگی می‌کردند.

 

ایشان سوء رفتار استعمار گران را سبب بیداری کشورهای استعمار دیده دانستند و ابراز داشتند: از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حتی قبل از آن ما پیوسته فریاد زدیم که خود را از دست این استعمار گران نجات دهید. سوء رفتار آن‌ها در نهایت باعث می‌شود که ملت‌ها درستی ادعای ما را بفهمند.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حمایت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی از جنایات اسرائیل در غزه گفتند: وقتی کوچکترین اتفاقی در دیگر کشورها میافتد، بوق‌های تبلیغاتی آنان به صدا در می‌آید، اما راجع به جنایات رژیم صهیونیستی دائماً قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی را وتو می‌کنند و این نهایت جنایتی است که در حق بشریت انجام می‌دهند.

 

استعمار گران برای منافع خود انسانیت و عواطف انسانی را به کلی کنار می‌گذارند که اصلا مناسب شأن یک انسان نیست.

 

لزوم تقویت تعاملات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد تأکید و گفتگو قرار گرفتند

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.