مسئولان برای حرکت جامعه به سمت فرهنگ قرآن تلاش کنند95/05/28

http://bushehri.net/images/0000/2/1/232/57555/6/b92d7d9a-9920-4949-9b95-cd295610bc1b.jpgعضو شورای عالی حوزه های علمیه فرمودند: باید سعی شود حفظ قرآن و آشنایی با آن تبدیل به فرهنگ در جامعه گردد و با برنامه ریزی دقیق و منسجم آحاد جامعه به این سمت و سو حرکت کند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در مراسم  تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در مجتمع  فرهنگی امامزاده شاه سید علی قم برگزار شد، به ویژگی های قرآن کریم اشاره کردند و فرمودند: قرآن دارای ویژگی هایی  از جمله، موعظه، شفا، نقش هدایتی جامعه بشری و  رحمت برای عالمین است.

امام جمعه قم  افزودند: اگر انسان موعظه را بشنوند و با آن پالایش روحی شود، در پایان راه مشمول رحمت خدا قرار خواهد گرفت.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که در روایات از قرآن کریم به عنوان موعظه یاد شده و موعظه به معنای تذکر دادن به خوبی همراه با گفتار نرم است بیان کردند: در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام، انسان های زیادی بودند که از موعظه پند گرفتند و در مسیر حق و حقیقت عاقبت به خیر شدند. بسیاری از بزرگان با استفاده از همین دست آیات، مردم و جامعه را هدایت می کردند.

اگر کسی حقیقتا می خواهد به سعادت برسد، لازم است خود را در کنار قرآن و موعظه و پیام های این کتاب آسمانی پند دهد و از نقش آن نهایت استفاده را ببرد.

وقتی آیات قرآن را می خوانید، تنها به حفظ الفاظ توجه نکنید، بلکه مهم یادگیری مفاهیم است، کسی که با مفاهیم قرآن مانوس باشد و در کنار آن  حافظ باشد قرآن او را در کنار خود نگه می دارد و نهایتا به طرف غیر قرآن رهنمود نخواهد شد.

قرآن شفا است و این شفا غیر از بیماری جسمی است؛ یعنی انسان به طرف نفاق و بدی های  اخلاقی نمی رود و از این طریق پاکسازی درونی برای او حاصل خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که داروی دنیایی، بعد از مصرف، دارای عوارض است عنوان کردند: شفای قرآن نه تنها ضرری برای انسان ندارد، بلکه موجب پالایش از درون می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه رسالت امروز جامعه قرآنی آموزش، قرائت و آشنایی با قرآن کریم است اظهار داشتند: والدین باید به این مسائل توجه ویژه ای کنند تا از هر لحاظ جامعه ای پاک داشته باشیم.

باید سعی شود حفظ قرآن و آشنایی با آن، تبدیل به فرهنگ در جامعه شود و با برنامه ریزی دقیق و منسجم آحاد جامعه به این سمت و سو حرکت کنند.

دیدگاه‌ها   

کیخامنش
#1 کیخامنش 1395-05-08 13:50
شهادت امام صادق (ع)، مرد آسمانی مدینه، چشمه جود و سخاوت، کوه حلم و بردباری، تجسم اخلاص و صبر و دریای عمیق علوم لدنی بر پیروان آن حضرت تسلیت باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.