نگاه منطقی و عقلانی شهید مطهری سبب جذب اندیشه‌های مختلف شد 92/02/12

http://h-bushehri.ir/images/zaman/3.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر این که شهید مطهری در همه عرصه‌ها صاحب نظر بود، تاکید کرد: نگاه عقلانی و منطقی شهید مطهری سبب شد که اندیشه‌های وی در همه کشورها منتشر شود و سلیقه‌های مختلف را جذب خود کند.
 آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه صبح امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری، یکی از ویژگی‌های مثبت شهید مطهری را شناخت عمیق و همه جانبه از اسلام دانست و گفت: مروج و مبلغ دین بدون داشتن این ویژگی کاری از پیش نمی‌برد.
وی با بیان این‌که شهید مطهری در همه عرصه‌ها صاحب نظر بود، ابراز کرد: علم و نوشته‌های شیهد مطهری بسیار تأثیرگذار بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اخلاص را از دیگر ویژگی‌های بارز شهید مطهری ذکر کرد و اظهار داشت: این ویژگی بارز در سطر سطر نوشته‌ها و آثار شهید موج می‌زند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری علت ماندگاری آثار شهید مطهری را اخلاص وی دانست و گفت: اگر اخلاص با علم همراه شود کارهای بزرگی انجام می‌گیرد و کارهای با اخلاص در عمق جان‌ها نفوذ می‌کند.
امام جمعه قم با بیان این‌که حوزوی بودن در آثار شهید مطهری کاملا احساس می‌شود، ابراز کرد: شهید مطهری بر خلاف کسانی که وقتی حوزه کاری آنها تغییر می‌کند افکار و اندیشه‌های آنها نیز تغییر می‌کند هیچگاه از عقبه اصلی خود جدا نشد.
آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: شهید مطهری همیشه قم را خاستگاه علمی خود می‌دانست و به آن افتخار می‌کرد؛ این رفتار شهید باید برای طلاب جوان الگو باشد.
وی از دیگر ویژگی‌های بارز شهید مطهری را نگاه عقلانی و منطقی به مسائل دانست و گفت: همین نگاه شهید مطهری بود که سبب شد اندیشه‌های وی در همه کشورها منتشر شود و سلیقه‌های مختلف را جذب خود کند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که شهید مطهری مشکل یاب و مشکل ستیز بود،‌ابراز کرد: شهید مطهری قبل از ورود شبهات به جامعه آنها را تبیین می‌کرد تا مردم را در برابر آنها واکسینه کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ شهید مطهری زمان شناس و مخاطب شناس بود و همراهی روش با دانش از ویژگی‌های بارز آن شهید بزرگوار بود.
امام جمعه قم به سخنان علامه طباطبایی درباره شهید مطهری اشاره کرد و گفت: علامه می‌فرمودند زمانی که مطهری در درس حضور دارد مطالب هدر نمی‌رود و حضور وی در کلاس سبب شور و نشاط علمی می‌شود.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روح تعبد شهید مطهری بسیار بالا بود، برخی‌ها وقتی دچار آزاد اندیشی می‌شوند تعبد را فراموش می‌کنند اما آن شهید بزرگوار مباحث فکری را بر تعبد عرضه می‌کرد.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که شهید مطهری هنر عرضه دین داشت،‌ابراز کرد: آن شهید بزرگوار در شکل داستان مباحث علمی سنگین را برای اقشار مختلف جامعه تبیین می‌کرد.
وی ادامه داد:‌ شهید مطهری یک مصلح بین‌اللمی بود و انسان‌هایی که دارای چنین ویژگی هستند در همه جا نقش آفرینی می‌کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با بیان این‌که در همه ایام سال باید برای ترویج اندیشه‌های شهید مطهری برنامه داشت،‌اظهار کرد:‌ یکی از اقدامات خوب حوزه علمیه در این باره طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نیازهای جامعه بر ضرورت موضوعی کار کردن آثار شهید مطهری تأکید کرد و افزود: اگر عمر شهید مطهری بیشتر بود نظام اسلامی غنی‌تر می‌شد.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: استفاده از هنر برای شناساندن شخصیت‌های بزرگ خوب است اما گاهی هنر سبب تنزل می‌شود و باید مراقب بود که به بهانه هنر شخصیت آن شهید بزرگوار دچار افت نشود.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که مباحث فلسفی باید به گونه‌ای مطرح شود که برای کودکان نیز قابل فهم باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تأکید داشتند همان گونه که دنیای غرب نیز چنین عمل می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: شهید مطهری را باید بهانه کرد و در پرتوی نام او بزرگانی را که سهم و تأثیری در روند پیشرفت مسائل دینی داشه‌اند در کنار محبوبیت آن شهید بزرگوار مطرح کرد.
وی با تأکید بر این‌که شهید مطهری دارای سبک ویژه‌ای بودند، گفت: اگر روش‌های شهید مطهری به طلاب آموزش داده شود مسیر علمی را بهتر و کوتاه‌تر طی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها   

نقی
#1 نقی 1395-08-09 08:17
سلام آقامیگید مرگ در نظر مومنین مانند پرواز و رهایی از قفس است و جوانای مردمو به سوریه میفرستین واقعا حیفه این جوانای عزیز رو واسه هیچ از دست بدیم چرا رییس رؤساها خودشون داوطلب نمی شن؟با خودتان فکر کردین چرا؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.