تشریفات در زندگی، نسل جوان را از رسیدن به ازدواج دور کرده است97/08/27

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفتند: متأسفانه جامعه امروز دچار مشکلاتی شده است و چشم هم‌چشمی‌ها و اضافه شدن تشریفات در زندگی، نسل جوان را از رسیدن به ازدواج دور کرده است.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها  با اشاره به فرارسیدن سال روز ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) اظهار داشتند: شیوه زندگی پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) در همه زمینه‌ها جنبه الگویی دارد و یکی از جنبه‌های الگویی زندگی اهل‌بیت (ع) موضوع ازدواج است.

متأسفانه جامعه امروز دچار مشکلاتی شده است و چشم هم‌چشمی‌ها و اضافه شدن تشریفات در زندگی، نسل جوان را از رسیدن به ازدواج دور کرده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کردند: پدران و مادران در فضایی قرار گرفتند که برای رسیدن دختر و پسر به یکدیگر شرایطی را مطرح می‌کنند که این شرایط با آموزه‌های دینی و اسلامی منافات دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم الگو گیری از سیره اهل‌بیت (ع) در زمینه ازدواج عنوان کردند: هنگامی‌که به ازدواج پیامبر (ص) نگاه می‌کنیم ازدواج ساده و بی‌آلایشی بوده و همچنین ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) نیز بسیار ساده برگزارشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: شیوه‌های زندگانی اهل‌بیت (ع) را باید به‌عنوان سبک زندگی خود قرار داده و رفتار آن‌ها را به‌عنوان الگوی خود قرار دهیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به تبعات بی‌توجهی به سیره معصومین ادامه دادند: هرچه فاصله ما از سیره اهل‌بیت (ع) بیشتر شود روحیه‌های اخلاقی و جنبه‌های دینی از زندگی ما رخت برمی‌بندد، متأسفانه جامعه از جاهایی الگو گیری می‌کند که کوچک‌ترین ارتباطی با آموزه‌های دینی ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: الگو قرار دادن پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و اهل‌بیت (ع) یعنی در گفتار و رفتار خود افرادی باشیم که از آن‌ها تبعیت می‌کند، شیعه بودن یعنی پیروی در سبک و برنامه‌های زندگی اهل‌بیت (ع) و در مسیر آن‌ها گام برداریم.

دیدگاه‌ها   

سعدآبادی
#3 سعدآبادی 1397-09-01 10:05
به نظر بنده که یک جوان هستم تنها چیزی که جوانان را سر در گم کرده چشم به هم چشمی هاست جوان به جای اینکه فکر زندگی باشد فکر کلاس گذاشتن و فخر فروشی است خوب نتیجه ای بهتر از این نمی شود داشت
نقل قول کردن
هادی سمیعی
#2 هادی سمیعی 1397-08-29 14:46
درود بر شما من یک جوان هستم قصد ازدواج داشتم رفتم با دختری آشنا شدم و شش سال تو عقد ماندم و توان ازدواج را ندارم که عروسی بگیرم وام ازدواج زمان ما چند میلیون بود که ارزشش الان از نصف کمتر شده و رسما بیچاره شدم پس کدام تشریفات رو باید کم کنم
نقل قول کردن
برزو
#1 برزو 1397-08-27 06:23
شما اخوند ها پدر ما جوان ها رو در اوردین دست بردارن خسته شدیم نفسمان بند امده تا کی حقارت و سختی تا کی سربار خانواده باشیم به خدا روم نمیشه توی چشم بابام نگاه کنم دنبال کار میرم ولی پیدا نیمشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.