نمایندگان مجلس به اولویت‌های کشور توجه کنند97/09/09

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، در بخشی از سخنان خود با اشاره به دهم آذرماه، روز شهادت شهید مدرس و روز مجلس ابراز داشتند: شهید مدرس انسانی نمونه و کمال یافته بود که در برابر ظلم و بیداد و استبداد مقابله کرد و در این مسیر در برخی از روزها تنها بود اما این موجب نشود که از این راه مقدس باز بماند و سرانجام به دست دژخیمان به شهادت رسید.

ایشان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نقش کلیدی در نظام جمهوری اسلامی دارد، گفتند: نمایندگان مجلس باید ارتباط خود را با مردم حفظ کنند و نباید فراموش کنند که آنها نماینده و وکیل مردم هستند.

امام جمعه قم افزودند: نمایندگان باید به اولویت‌های کشور توجه کنند که این امر نیازمند یک مطالعه و برنامه‌ریزی دارد و مردم این موارد را از نمایندگان مطالبه دارند.

ایشان  همچنین بیان داشتند: نمایندگان مجلس باید در زمینه قانون‌گذاری وقت لازم را بگذارند و باید وقت خود را صرف قانون نویسی کنند تا گره‌گشایی از کار مردم داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: مجلس ما باید برای حفظ آرامش وفاق ملی پیشگام باشد و مجلس نباید زمینه اختلاف را در جامعه فراهم کند.

مجلس شورای اسلامی باید از مواضع اصولی انقلاب اسلامی که خواست مردم است دفاع کند و نمایندگان نباید درگیر مسائل جناحی شوند و باید استقلال مجلس حفظ شود و القائات گروه‌های سیاسی در کار مجلس تأثیرگذار نباشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: رفتار نمایندگان باید الگو باشد و مجلس شورای اسلامی باید در تراز نظام اسلامی باشد.

بودجه سال ۹۸ در حال تهیه و تصویب است که از دولت تقاضا داریم بودجه را واقعی ببینند و در این بودجه رعایت حال اقشار مختلف مردم به خصوص محرومین مورد توجه باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دولت نباید چشم به کمک‌های بیرون از کشور داشته باشد، گفتند: دولت باید به ظرفیت‌های داخل کشور توجه کند چرا که خارج جز وعده و لبخند چیزی به ما نمی‌دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.