حفاظت از آب و خاک از آموزه های دینی است/غفلت از منابع طبیعی خسارات جبران ناپذیری دارد97/09/11

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفتند: اگر امروز به فکر منابع طبیعی کشورو استان نباشیم، سالیان بعد در شرایط جبران ناپذیری قرار خواهیم گرفت.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» در دیدار  سید محمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و حجت الاسلام مهدی احمدی نماینده ولی فقیه گفتند: غفلت از منابع طبیعی خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزودند: اگر امروز به فکر منابع طبیعی کشور و استان نباشیم، سالیان بعد در شرایط جبران ناپذیری قرار خواهیم گرفت.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به خشکسالی های سنوات گذشته ی استان ابراز داشتند: قم و به طور مشخص حوض سلطان و دریاچه ی نمک از جمله مناطق کویری کشور است که در شرایط بحرانی قرار گرفته و بادهایی که از آن سو جریان یافته آثار منفی زیادی بر روی سلامت مردم دارد، آثاری که کل کشور را در برخواهد گرفت .

برای کمک به حفظ منابع طبیعی کشور علاوه بر کمک های دولتی، همت، همدلی و همراهی مردمی نیاز است و مردم بایستی تصور کنند حفظ منابع طبیعی سرمایه ی آنان است. بایستی از معنویت قم استفاده کرد، برای سراسر کشور، و آموزه های دینی مرتبط با حفظ آب و خاک را در سراسر کشور بسط داد.

مردم با مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی و پوشش گیاهی می توانند به حفظ دام و سرزمین خود کمک کنند و پیام روشن ما به مردم این است که حفاظت از آب و خاک از آموزه های دینی است که بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

 

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه های علمیه در پایان از اداره کل منابع طبیعی و مجموعه ی خدوم و دلسوزی که در جهت حفظ منابع طبیعی استان گام برمی دارد، قدردانی کرد.

 

دیدگاه‌ها   

صفر رضامنش
#1 صفر رضامنش 1397-09-14 08:26
میگن دریای خزر رو فروختند میگن دولت به دریافروشی افتاده اگر این حرف دروغه چرا کسی نمیاد دفاع کنه و بگه که دروغه و ذهن مردم رو از این که هست بدتر نکنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.