آیت الله حسینی بوشهری: تعریف احزاب را باید بومی سازی کنیم97/09/16

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: حزبی که رسانه نداشته باشد تا سخن خود را حتی در سطح بین المللی بیان کند مانند سربازی است که اسلحه ندارد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح دیروز (۱۵ آذرماه) در دوازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی که در مجتمع آدینه برگزار شد، اظهار داشتند: امروز حزب دیگر معنای قدیمی خود را ندارد و در عصر حاضر حزب ساز و کاری است که در تشکیل قوا و انتخابات نقش آفرین است و می‌تواند تغییر ایجاد کند.

حزب موتلفه که با ۵۵ سال سابقه دوازدهمین مجمع عمومی خود را برگزار کرده است روزی تنها متشکل از چند هیئت بود که با یکدیگر متحد شدند.

ایشان با بیان اینکه رسول گرامی اسلام در عین داشتن مسئولیت تبیین و انتقال وحی وظیفه قضاوت در بین مردم و همچنین مدیریت جامعه اسلامی را نیز بر عهده داشتند تصریح کردند: این وظیفه به امامان منتقل شد و این وظیفه پیامبر اسلام (ص) به گونه‌ای بود که وقتی ایشان در مورد موضوعی به تصمیم می‌رسیدند باقی مردم از او بدون، چون و چرا تبعیت می‌کردند.

آیت الله حسینی با طرح این سوال که در زمان غیبت ما در مقابل چه کسانی باید مسئولیت پذیر باشیم و مبانی دینی تحزب در مبانی اسلامی چیست؟ گفتند: گاهی ما سخن از حزب را در جامعه غربی تعریف می‌کنیم که در آنجا بر رای عمومی است، ولی در جامعه اسلامی طبق عمل و دستور پیامبر اسلام در جنگ احد است. با توجه به تفاوتی که معنای حزب در دنیای معاصر با واژگان قرآن دارد نمی‌توان از آن استفاده کرد.

ایشان ضمن بیان اینکه ما امروز باید حزب را با مفهوم برون دینی‌اش بررسی کنیم تصریح کردند: در این رابطه باید گفت: درست است که مبنای حزب در عرب است، ولی ما حزب را به عنوان یک ابزار کار برای رسیدن به هدف اصلی استفاده کنیم. یعنی برای مشارکت دادن مردم و جمع آوری آرا وضعیت کاملاً متفاوت می‌شود، چون اسلام از چنان جایگاهی برخوردار است که می‌توانیم از حزب در آن برای بالا بردن از مردم برای نیل به اهداف اسلام بهره ببریم و احزاب را برای نیل به اهداف ناب اسلامی بومی‌سازی کنیم.

ایشان با تاکید بر اهمیت رسانه در فعالیت احزاب گفتند: حزبی که رسانه نداشته باشد تا سخن خود را حتی در سطح بین المللی بیان کند مانند سربازی است که اسلحه ندارد.

دیدگاه‌ها   

فهمیده
#2 فهمیده 1397-09-17 07:20
در هر جای این کشور گروهی و حزبی مشغول تیشه زدن به ریشه انقلاب هستند عده ای با قدرتشان مردم رو مایوس میکنند فلان کارخانه دار سه ماه حقوق مردم را نمیده تا دادشان در این گرانی در بیاد این نقشه دشمنه و مسئول اون کارخانه دست اندر کار دشمن که صدای مردم در بیادو نفع سیاسی ببرند و هیچ نهادی نیست که بیاد کاری کنه این اتفاقت پیش نیاد امروز این کارخانه فردا کارخانه ای دیگر و روز به روز بر افرادی که از نظام نا امید می شوند افزوده می شود
نقل قول کردن
ناشناس
#1 ناشناس 1397-09-16 15:08
به خدا حالم از این احزاب و از این مسئولین دزد بهم می خوره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.