تاکنون کار زیرساختی برای صحیفه سجادیه صورت نگرفته است98/04/19

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفتند: راه اندازی رشته تخصصی صحیفه سجادیه نیاز به متن مناسب، استادان متخصص و زیرساخت های مناسب دارد تا این رشته تداوم داشته باشد.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»  در دیدار برگزارکنندگان کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) و مسئولان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه گفتند: فعالیت های مرتبط با صحیفه سجادیه یکی از کارهای بزرگ و ارزشمند اعضای کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) است.

ایشان با اشاره به فعالیت ۹ ساله این کنگره افزودند: این استمرار قایل تقدیر است چراکه اگر انگیزه ای برای کار فرهنگی نباشد ممکن است اولویت ها تغییر کرده و فراموش شود اما این استمرار ۹ ساله نشان میدهد که خود حضرت عنایت داشته است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفتند: این کنگره، کنگره ای با عظمت است و صحیفه سجادیه گنجینه ای گرانبهاست که باید به درستی به جامعه معرفی شود.

ایشان با تاکید بر سرمایه گذاری در کار فرهنگی تصریح کردند: فرهنگ زیربنای همه امور است و اگر در کار فرهنگی سرمایه گذاری شود همه امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی درست خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه فعالیت های تخصصی درباره صحیفه سجادیه را دلگرم کننده خواندند و افزودند: راه اندازی رشته تخصصی صحیفه سجادیه نیاز به متن مناسب، استادان متخصص و زیرساخت های مناسب دارد تا این رشته تداوم داشته باشد.

تا کنون، کار زیرساختی برای صحیفه سجادیه صورت نگرفته است و راه اندازی کلاس های تربیت مربی صحیفه سجادیه، شناسایی اساتید صحیفه سجادیه و غیره جهت ایجاد زیرساخت های رشته تخصصی صحیفه سجادیه در حوزه علمیه الزامی است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ایجاد مرکز تخصصی صحیفه سجادیه را یکی از فعالیت های تأثیرگذار عنوان کردند و افزودند: تجربه سفرهای حج این پیام را به ما داد که صحیفه سجادیه از جمله کتاب هایی است که برای همه مسلمانان زیبایی دارد، به طوری که برادران اهل سنت هم نسبت به این کتاب ارزشمند ارادت دارند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که صحیفه سجادیه سرمایه معنوی بزرگی است، گفتند: کتاب صحیفه سجادیه به عنوان تراث شیعه و تراث اهل بیت(علیهم السلام) است که امروز در اختیار ما قرار گرفته است، اما تا کنون از آن غفلت شده و حق آن ادا نشده است

دیدگاه‌ها   

عیسی چمنی
#1 عیسی چمنی 1398-03-21 06:40
سلام علیکم امروز شکست دین اسلام در کشور ما با سلاح فضای مجازی کاملا مشهود است بافشار اقتصادی هم مردم از روحانیت دلزده شدند طوری شده که خود روحانیون هم بسیاری موارد بیان نمی کنند چون اثری در این نمیبینند دشمن موفق بوده و ما در انزواییم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.