ره آورد توسعه همکاریهای حوزه وآموزش و پرورش؛ شکوفایی اندیشه‌هاست98/04/04

 

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار معاون پرورشی و فرهنگی استان بوشهر با اشاره به همکاری‌های مشترک مؤسسه فرهنگی انوار طه در اعزام مبلغان مذهبی به مدارس استان بوشهر فرمودند: توسعه و گسترش این حضور می‌تواند نقش بسزایی در تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد به نظام و انقلاب داشته باشد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه‌های مشترک همکاری با آموزش پرورش ادامه دادند: حضور روحانیون در مدارس و ارتباط مؤثر با معلمان و دانش آموزان می‌تواند در کیفیت بخشی برنامه‌های حوزه و آموزش و پرورش مفید واقع شود.

ایشان  توسعه همکاری دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش را فرصت مغتنمی برای شکوفایی اندیشه‌های دینی و معرفتی دانش آموزان و معلمان توصیف کردند و گفتند: امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را با همدلی و جدّیّت و همکاری در مدارس گسترش دهیم.

ارائه طرحی جامع در زمینه روحانیون عرصه تبلیغ در آموزش و پرورش باید در رأس تصمیم گیریهای کلان حوزه باشد و با تعیین ساز و کارهای مناسب در تعامل با آموزش و پرورش، زمینه حضور مؤثر و کاربردی حوزویان در برنامه‌ریزی های ستادی و نیز در بدنه آموزش و پرورش فراهم گردد که در این خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و تعیین محتوای دروس وارد شده و دهها عرصه دیگر، جهت تحقق سند تحول بنیادین، رسالت حوزه در قبال این وزارتخانه را سنگین‌تر می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: حوزه می‌تواند کمک کار خوبی برای آموزش و پرورش در زمینه تألیف کتب درسی باشد، اقدامات خوب آموزش و پرورش در خصوص تغییر کتب درسی قابل تقدیر است، اما در زمینه کتاب‌های تعلیمات دینی باید به نکات جدی تری توجه داشت.

دانش آموزان ما پس از فراغت از تحصیل باید دوره‌ای فشرده از معارف اعتقادی را آموخته باشند، پیچیده بودن مباحث تعلیمات دینی در مدارس، به دلیل عدم کشش لازم، موجب می‌شود جاذبه لازم میان دانش آموز و کتاب وجود نداشته با شد، آنچه موجب ماندگاری مطالب در اذهان کودکان و نوجوانان می‌شود، استفاده از هنر نگارش خوب و طراحی مناسب کتاب‌های درسی است.

لازم به ذکر است از سال ۹۳ تاکنون مؤسسه فرهنگی انوار طه تحت اشراف آیت الله حسینی بوشهری هرساله به منظور آشنایی دانش آموزان با مسائل دینی، احکام شرعی، پاسخ به سوالات دانش آموزان و نیازهای روز مخاطبان با اعزام مبلغان تخصصی به مدارس، فضایی علمی، پرشور و با نشاط را برای دانش آموزان فراهم ساخته اند.

دیدگاه‌ها   

توحید
#2 توحید 1398-04-07 15:18
ره آوردش فقط ساسی مانکن بود و رقص و ابتذال
نقل قول کردن
میهن
#1 میهن 1398-04-05 07:22
آموزش و پرورش شده تجاوز و رقص و س ک س و..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.