دست‌های پیدا و پنهان به‌صورت آشکار در برابر فرهنگ اسلام و انقلاب ایستادگی می‌کنند98/04/19

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن حمایت از برگزاری اجتماع عظیم دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی گفتند: دست‌های پیدا و پنهانی به‌صورت آشکار در برابر فرهنگ اسلام و انقلاب ایستادگی و قدرت‌نمایی می‌کنند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه»، با اشاره  به اهمیت برگزاری مراسم‌هایی که در آن بر ضرورت عفاف و حجاب در جامعه تأکید می‌شود، اظهار داشتند: اسلام و انقلاب اسلامی دارای رسالت فرهنگی عظیمی است و اگر بخواهیم بخش مهم رسالت انقلابی‌مان را مطرح کنیم باید بگوییم آن بخش فرهنگی انقلاب است.

اگر فرهنگ سامان پیدا کند در پرتو فرهنگ جامعه، می‌توان مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را با جهت‌گیری فرهنگی سالم ساماندهی کرد.

هدف اصلی و اساسی در پیدایش و پیروزی انقلاب بخش فرهنگی بود نه به این معنا که به مسائل اقتصادی بی‌تفاوت بودیم بلکه نگاه مردم یک نگاه دینی بود و از منظر دینی مسائل را مطرح می‌کردیم.

ایشان شرایط کنونی جامعه را موردتوجه قراردادند و بیان داشتند: مدتی است که در فضای جامعه دست‌های پیدا و پنهانی وجود دارد که احساس می‌شود به‌صورت آشکار در برابر فرهنگ اسلام و انقلاب بنای بر ایستادگی و قدرت‌نمایی دارند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کردند: در این‌گونه موارد اگر میدان به حریف سپرده شود حریف مرزی را نمی‌شناسد و تا رسیدن به هدف نهایی خودش که تبدیل تمامی ارزش‌ها به ضد ارزش و ضد ارزش‌ها به ارزش است، پیش خواهند رفت.

ایشان بابیان این‌که در چنین شرایطی رسالت جامعه انقلابی و دینی این است که وارد میدان شوند، تصریح کردند: یکی از کارهای مهم نیروهای ارزشی و انقلابی روشنگری و تبیین مسائل و مبانی دینی است.

در زمینه تبیین مباحث فرهنگی  باید شناخت کافی از نیازهای مخاطب داشته باشیم اما نباید از اصول انقلاب کوتاه بیاییم به‌طوری‌که لحن و منطق ما باید بر اساس شناخت جامعه و نیازهای پیرامون آن باشد و در این زمینه باید از ادبیاتی استفاده شود که مخاطب آن را به‌خوبی بفهمد.

ایشان برگزاری اجتماع عظیم دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی را موردتوجه قراردادند و بیان داشتند: همایش‌هایی ازاین‌دست که هم می‌تواند جلوه‌ای از حرکت فرهنگی تلقی شود و همراه با تبیین و روشنگری باشد در شرایط کنونی لازم و ضروری است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفتند: باید از این فرصت استفاده کنیم و در حقیقت آن چیزی را که دین در زمینه‌  عفاف و حجاب بیان کرده بابیانی مستدل و منطقی برای افکار عمومی روشن کنیم.

گاهی ممکن است که طرف مقابل اقدامی انجام دهد و یا افرادی که در جریان انقلاب هستند هیجانی اقدام کنند که این نوع رفتارها نمی‌تواند ما را به اهداف خودمان نزدیک کند.

اگر طرف‌های مقابل هم اقدامی تحریک‌آمیز انجام می‌دهند باید لحن و کلام بر اساس استدلال منطق دین باشد و کمتر کسی در برابر منطق و استدلال درست، مقاومت می‌کند و همگان حرف درست و منطقی را قبول می‌کنند.

دیدگاه‌ها   

یوسفیان
#3 یوسفیان 1398-04-22 05:18
سلام ببخشیدچرت و پرت هر زنی ازاده نوع پوشش رو خودش انتخاب کنه درد جامعه امروز ما اینکه خیلیا اصلا اعتقادی به اسلام ندارن و صرفا شناسنامه ای مسلمونن بعد ازشون توقع دارن حجاب رعایت کنن و به اسلام پایبند باشن اونم وقتی قبولش ندارن نتیجه میشه این کشکمشی که الان میبینیم کار ااسی باید کرد
نقل قول کردن
محمد
#2 محمد 1398-04-22 05:02
حجاب امروز مایه اختلاف بین مردم ما شده چرا مسئولین تدبیری نمی اندیشند تجمع که راه حل نیست بیشتر حساس کردن افراد مقابل حجاب است
نقل قول کردن
سیدصدرالدین
#1 سیدصدرالدین 1398-04-19 07:31
سلام وخسته نباشید از اینکه دغدغه حجاب هنوز هست لگدی که به ان دختر دانشجو زدند با لگد به پهلوی بی بی فاطمه زهرا فرقی نداشت لگدپرانی به فرهنگ حجاب بود بی غیرتان مسئول بخصوص رئیس جمهور خائن کلمه ای دفاع نکردند خدا از انها نگذره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.