خطیب نماز جمعه باید به نیاز مخاطبان توجه کند98/05/07

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بابیان این‌که نماز جمعه موجب حفظ و بالندگی انقلاب می‌شود، گفتند: خطیب نماز جمعه باید به نیاز مخاطبان توجه کند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه در انقلاب اسلامی ایران اظهار داشتند: نماز عبادی سیاسی جمعه خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به‌صورت سرا سری برگزار می‌شد که نقش بسزایی در دین‌داری و دین‌باوری مردم دارد.

ایشان بابیان این‌که از همان آغاز انقلاب با نظر و عنایت حضرت امام خمینی (ره) نمازهای جمعه در سراسر کشور برپا شد، ادامه دادند: انتقال معارف دینی و اسلامی به مردم متدین و انقلابی یکی از مهم‌ترین ثمره‌های نماز جمعه است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزودند: هر جمعه که خطیب جمعه خطبه و برنامه دینی خودش را اعلام می‌کند طبیعتاً مردمی که پای سخنان او می‌نشینند حقیقتاً از آموزه‌های دینی بهره‌مند می‌شوند و در جریان آخرین مسائل کشور و جهان قرار می‌گیرند.

اساساً هدف از برگزاری نماز جمعه هم همین است که امام‌جمعه علاوه بر مسائل دینی مردم را در جریان امور مختلف جهان قرار دهد.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی نماز جمعه همانند ستون استواری است که موجب حفظ و بالندگی انقلاب می‌شود.

در این میان آن چیزی که ضرورت دارد این است که خطبای نماز جمعه به نیاز مخاطبان توجه داشته باشند به‌طوری‌که نماز جمعه برای نسل جوان نیز جاذبه داشته باشد و آن‌ها نیز پرشورتر در نماز جمعه شرکت کرده و از معارف این نماز بهره‌مند شوند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: بنابراین تولید محتوا، بیان رسا و توجه به نیازهای مخاطبان به‌خصوص نسل جوان می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

ایشان به دیدار ائمه جمعه با رهبر انقلاب اشاره کردند و گفتند: نکاتی که موردعنایت رهبر انقلاب بود باید در برنامه رسمی نمازهای جمعه قرار بگیرد و از این رهگذر طبیعتاً می‌توانیم به اهدافی که نماز جمعه به خاطر آن تشکیل‌شده، نائل آییم.

دیدگاه‌ها   

سهیل
#3 سهیل 1398-05-14 16:44
از بزرگترین کارهایی که امام جمعه ها کردن یکی برداشتن نرده های مردم و مسئولین بود یکی هم پیرها کنار رفتن و جوونا اومدن اما کافی نیس
نقل قول کردن
مجید
#2 مجید 1398-05-10 13:50
فقط میشه گفت خداوندا بر ما رحم کن ،چون جز تو کسی رانداریم،و بلطف تو امیدواریم
نقل قول کردن
صدای مردم
#1 صدای مردم 1398-05-07 08:06
امام جمعه ها باید افرادی را برای رسیدگی به مشکلات مردم بگمارند چون خودشان وقت کاف ندارند اگر چه مشکلات مردم تمام شدنی نیست اما این کار مرهمی بر زخمهای مردم است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.