آخرین دعای کمیل حجاج ایرانی امشب در مکه قرائت می شود98/05/24

باحضور حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» آخرین مراسم دعای کمیل امشب (پنجشنبه) در هتل هتل میلینیوم در مکه برگزار می شود

حجاج ایرانی پیش از آغاز پروازهای بازگشت به کشور، امشب آخرین دعای کمیل را به صورت دسته جمعی در هتل های محل اسکان خود در مکه مکرمه برگزار می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، بازگشت حجاج ایرانی از روز شنبه 26 مرداد طبق برنامه از شهرهای جده و مدینه به کشور آغاز خواهد شد.

بیش از 86 هزار و 550 حاجی ایرانی پس از انجام مناسک حج تمتع در مشاعر مقدسه (صحرای عرفات، مشعر و منا) عصر سه شنبه به مکه مکرمه بازگشتند تا آخرین مرحله از مناسک را در مسجدالحرام انجام دهند. این مرحله شامل طواف، نماز طواف، سعی و طواف نساء و نماز طواف نساءاست.

به این ترتیب، مناسک حج تمتع که هنگام ورود زائران به مکه مکرمه با پوشیدن لباس احرام و انجام عمره تمتع در خانه خدا آغاز شده بود، در همان مکان مقدس با اقامه نماز طواف نساء پایان می یابد.

همه حجاج ایرانی به شکرانه این نعمت، امشب در نمازخانه های هتل های محل اقامت خویش گردهم می آیند تا دعای کمیل را در فضایی عرفانی زمزمه کنند و صبح جمعه نیز آخرین دعای ندبه حجاج به صورت دسته جمعی خواهد بود.

سخنران مراسم هتل میلینیوم، حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» جانشین سرپرست حجاج ایرانی و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری است.

پس از برگزاری این مراسم، از روز شنبه بتدریج بازگشت کاروانهای حجاج ایرانی به کشور آغاز می شود.

دیدگاه‌ها   

سیدرحمان
#1 سیدرحمان 1398-05-25 18:58
شایدم اخرین دعای کمیل در طول زندگی انها باشه و ال سعود نقشه قتل انها رو کشیده باشه و مثل حجاج قبل که همه امروز فراموششان کردند راه اخرت در پیش بگیرند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.