فلسفه وجودی غدیر وحدت امت اسلامی است98/05/29

 

جانشین سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه عده‌ای تصور می کنند مسئله غدیر مسئله اختلاف انگیز است، گفتند: حقیقتاً فلسفه‌ وجودی غدیر، محوریت امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) بر جامعه اسلامی است زیرا فلسه وجودی غدیر وحدت امت اسلامی است.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»  در نشست هم اندیشی روحانیون، معین و معینه های کاروان های حج ۹۸ افزودند: خداوند به پیامبر گرامی اسلام (ص) دستور داد که جانشین و وصی بعد از خود را به مردم ابلاغ کند و اگر این اتفاق به انجام نرسد رسالت و دین کامل نشده است.

ایشان با بیان اینکه انتخاب امیرالمومنین (ع) به عنوان وصی و جانشین بعد از پیامبر از سوی خداوند متعال طراحی و برنامه‌ریزی شده بود، گفتند: پیامبر در این زمینه نگرانی بابت پذیرش این موضوع در جامعه داشتند که البته از سوی قبیله قریش نبود بلکه از سمت منافقانی بود که در جامعه آن دوران ریشه دوانده بودند.

انتخاب جانشین، مسئله وصایت و خلافت نبوده و یک امر انتخابی و گزینشی از سوی مردم نیست بلکه امری الهی و از ناحیه خداوند متعال است.

جانشین سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه عده‌ای تصور می کنند مسئله غدیر مسئله اختلاف انگیز است، بیان داشتند: اصل تعیین امامت و ولایت کانون اصلی وحدت جامعه اسلامی بود تا از برخوردها و کارهای سلیقه‌ای و تصمیمات مختلف و متعدد جلوگیری شود. پیامبر اسلام(ص)، علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان جانشین تعیین کرد که امت اسلامی وحدت داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شدند: حقیقتاً فلسفه‌ وجودی غدیر، محوریت امامت و ولایت امیرالمومنین بر جامعه اسلامی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به روحانیون، معین و معینه های حج گفتند: یکی از کارهای شما تشریح احکام شرعی در میان زائران و مردم است. در جامعه ایران اسلامی امروز باید بیش از پیش مردم مجذوب معرفت روحانیون شوند. معتقدم می‌توانید روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنید و از ظرفیت موجود هنگام بازگشت به ایران نیز بهره مند شوید.

باید بتوانید روی افراد تاثیر بگذارید و پس از سفر حج نیز ارتباط خوبی با آنها برقرار کنید. متاسفانه جامعه دستخوش حوادثی شده که روحانیت می‌تواند نقش کلیدی در رفع آن داشته باشد.

ایشان با بیان اینکه اخلاق، رفتار و معنویت شما روحانیون می تواند در این ایام به افراد و خانواده‌های آنها نیز منتقل شود، تصریح کردند: گاهی نسبت به روحانیون بدبینی در میان افراد وجود دارد که می‌تواند به خوش‌بینی تبدیل شود.

بعثه مقام معظم رهبری قدرشناس شما است و انتظار می‌رود که رسالت شما استمرار راه امامان و ائمه باشد. این موضوع تنها به سخن نیست و باید در رفتار نیز مشاهده شود.

 

دیدگاه‌ها   

mohsen
#3 mohsen 1398-06-03 06:27
ettehad dar in geraniha mana nadare shekem sir kon nist
نقل قول کردن
محسن علی نجفی
#2 محسن علی نجفی 1398-06-02 04:04
سلام آیا واقعا فلسفه وجودی غدیر اتحاد است چهل سال از انقلاب گذشته است در روز عیدغدیر چه قدمی برای اتحاد برداشته شده و چرا دشمنی ها بیشتر و بیشتر شده است
نقل قول کردن
عثمان
#1 عثمان 1398-05-29 06:50
سلام ما کشور خوبی داریم فقط اگه بشه جلوی کسانی که به خلفا توهین می کنن را گرفت ما هم احساس امنیت می کنیم و نیمگیم اقلیت هستیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.