روایت آیت الله حسینی بوشهری از تاثیرگذاری رسانه98/06/21

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفتند : رسانه نقش انکارناپذیری در اطلاع‌رسانی دارد و تجربه ثابت کرده است هر جا رسانه‌ها در مورد موضوعی حساسیت نشان می‌دهند فضایی در جهت مثبت و منفی ایجاد می‌شود که جامعه می‌تواند از حساسیت رسانه برنامه رفتاری خودش را تنظیم کند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»  بابیان این‌که ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ی همه مردم جامعه است، اظهار داشتند: امربه‌معروف و نهی از منکر بر اساس آنچه در آیات قرآن و روایات اهل‌بیت (ع) نقش کلیدی در برپایی احکام دین و اسلام دارد.

حقیقت امر این است که جامعه ما به نظارت عمومی نیازمند است که همه افراد جامعه نظارت و مراقبت کنند و اگر چنین نظارتی  در جامعه اسلامی اتفاق بیفتد، قطعاً دایره‌ی گناهان و معصیت را محدودتر می بینیم؛ زیرا افکار جامعه زمانی که به یک مسئله توجه و آن را مهم‌تر تلقی کرد طبیعی است که افراد نسبت به انجام آن اقدام نمی‌کنند و در فضای جامعه چنین منکری رخ نمی‌دهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری به نقش رسانه‌ها در عمومی کردن فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کردند و گفتند: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا معروف‌ها در جامعه گسترش پیداکرده و علاوه بر این آن‌ها را به‌صورت برجسته معرفی کنند.

کارهایی که جامعه را به سعادت می‌رساند و مورد عنایت اسلام و قرآن است باید به‌صورت ویژه به مردم معرفی شود.

عضو هیئت رئیسه  خبرگان رهبری تصریح کردند: آن چیزی که به‌عنوان منکر است در جامعه شناخته می‌شود و اسلام این کارها را نهی کرده است،رسانه‌های مختلف می‌توانند در بیان این‌گونه مسائل نقش‌آفرین باشند و اطلاع‌رسانی کنند.

رسانه‌ها باید فرهنگ دین و آن چیزی که مورد انتظار دین هست را برای جامعه بیان کنند.

رسانه نقش انکارناپذیری در اطلاع‌رسانی دارد و تجربه ثابت کرده است هر جا رسانه‌ها در مورد موضوعی حساسیت نشان می‌دهند فضایی در جهت مثبت و منفی ایجاد می‌شود که جامعه می‌تواند از حساسیت رسانه برنامه رفتاری خودش را تنظیم کند.

دیدگاه‌ها   

ایثار
#1 ایثار 1398-06-21 06:19
رسانه نقش اول در همه عرصه ها دارد و هیچ اثری بالاتر از رسانه نیست دشمن با وسیله از رسانه باطل را در دید مردم حق جلوه می دهد طوری که شروع با دشمن است و بقیه را خودی ها خودشان تبلیغ می کنند بیدار کردن این افراد وظیفه مسئولین است که گویی وظیفه ای ندارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.