با وجود هجمه ها، روحانیت مرجعیت علمی و دینی خود را در جامعه حفظ کرده است98/06/26

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه انقلابی گری را به معنای مسؤولیت پذیری طلاب دانستند و تأکید کردند که مسؤولیت طلاب در دوره کنونی سخت تر از گذشته است.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 99 98 مدرسه عالی انوار طاها که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، به اهداف تأسیس این مرکز علمی اظهار داشتند: احساس کردیم طلابی که در حوزه آزاد مشغول تحصیل هستند با همه امتیازاتی که دارد و ما هم مدافع آن هستیم، لازم است وارد مجموعه ای شوند تا عزیزانی گزینش شوند تا افرادی فاضل و تأثیر گذار در حوزه و جامعه تربیت شوند.

تولیت مدرسه عالی انوارطاها افزودند: خدا را شاکریم عزیزانی که جذب شدند و در محضر آنها هستیم با انگیزه و نشاط علمی هستند و انشاءالله شاهد رشد و تعالی و ترقی و تکامل علمی و معنوی این بزرگواران در آینده باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: فرصت ها زود می‌ گذرد و هنرمند کسی است که از این فرصت ها به احسن وجه استفاده کند، امروز به الحمدلله به برکت انقلاب و حضور مراجع و رهبر معظم انقلاب نوعا طلاب برای ورود در درس و بحث مشکلی ندارند هرچند از نظر معیشتی طلاب ما در سختی هستند و این مسأله برای ما نیز غمی جانکاه است.

ایشان با اشاره به این که اساتید حوزه وقت و دانش خود را در اختیار طلاب می‌ گذارند، گفتند: مطابق روایات ایام و روزها بر سه قسم است، بخشی گذشته که دیگر برمی گردد، بخش دوم و فرصت دوم فرصت حال و زندگی جاری مردم است مثل این که امروز یک سال تحصیلی پیش روی شما قرار دارد که باید توانید از آن استفاده کنید و بخش سوم نیز روزهایی است که در آینده می‌ آید.

هرچند شبهات و هجمه ها علیه روحانیت روز به روز بیشتر شده است ولی می‌ بینیم همچنان این قشر بزرگ مرجعیت علمی و دینی خود را حفظ کرده و مردم نیز روی خوشی به روحانیت نشان می‌ دهند.

شرایط امروز جامعه ویژه است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در قتل عام و شبیخون فرهنگی قرار داریم که باید از دین و مقدسات دفاع کنیم؛ سابقا وقتی به شهر و روستایی می‌ رفتیم این حرف ها نبود ولی امروز همان فرزندان روستایی با شبهات متعددی رو به رو است و آنها را مطرح می‌ کند و خواستار پاسخ درست است که حوزه و تک تک ما در این زمینه وظیفه داریم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که هر طلبه ای باید عالم به زمان باشد، تصریح کردند: گذشت حتی 10 یا 20 سال قبل که حرف هایی زیادی مطرح نبود، امروز روحانیت مسؤولیت های جدیدی و جدی دارد از جمله این که طلبه ها باید انقلابی باشند یعنی روحیه مسؤولیت پذیری داشته باشند.

سال تحصیلی را با همت جدی تری شروع کنید و ما نیز مسؤولیت داریم مراقب باشیم شرایط زندگی شما را هم در نظر بگیریم و به اساتید بزرگوار هم عرض می‌ کنیم این ساختمان و طلبه ها برای خود شما هستند و کار را به صورت جدی دنبال کنید چون صاحب کار امام زمان(عج) و امام صادق(ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

آینده حوزه باید ساخته شود، چون بزرگان تلاش کردند تا ما به جایی برسیم و ما هم تلاش خود را برای آینده حوزه در نظر بگیریم تا حوزه رشد بالنده و جدی داشته باشد.

دیدگاه‌ها   

سید مجید هاشمی
#1 سید مجید هاشمی 1398-06-27 14:11
سلام علیکم هجمه ها علیه روحانیت بخصوص طلبه های مظلوم در عصر حاضر صد چندان شده و باعث تعجب است که هنوز این قشر توانسته روی پای خود بایستد امروز مقصر این گرانی ها را روحانیت می دانند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.