مذاکره ای که آمریکایی ها به دنبال آن هستند، در حقیقت یک نوع تسلیم شدن در برابر دشمن است98/07/06

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها فرمودند: موضع جمهوری اسلامی بارها از طریق مسئولین نظام مقدس مطرح شده است. یعنی هم از زبان رهبر معظم انقلاب و هم از زبان ریاست جمهوری و دیگر مسئولین نظام مطرح شده است. مذاکره ای که آمریکایی ها به دنبال آن هستند، آن هم تحت شرایط تحریم، در حقیقت یک نوع تسلیم شدن در برابر دشمن است.

ایشان با بیان اینکه مذاکره عزتمندانه را همه قبول دارند، افزودند: آمریکا و اروپایی هایی که بدعهدی کردند و آمریکا از برجام خارج شد و اروپایی ها به تعهد یازده گانه خود عمل نکردند، هیچ راه و زمینه ای برای مذاکره مجدد باقی نگذاشته است. آنچه که ریاست جمهوری در سازمان ملل مطرح کردند این بود که اول تحریم ها را بردارید، بعد ما برای مذاکره آمادگی داریم. آنها ما را متهم می کنند که دنبال سلاح هسته ای هستید. پاسخ ایشان این است که اگر ما دنبال سلاح هسته ای بودیم برجام را امضا نمی کردیم و به فتوای رهبری استناد کرده اند که این مسأله را ممنوع کرده است.

تحریم هایی که دشمنان علیه ملت ما آغاز کرده اند زمینه ای شده برای اینکه جلوی هرگونه مذاکره را ببندد و رئیس جمهور ما در سازمان ملل با سربلندی به این نکته اشاره کردند که ما مردمی اهل صلح هستیم. به خصوص با توجه به ائتلافی که آنجا مطرح کردند، با حضور همسایگان در کنار هم راهی برای ورود بیگانگان از جمله آمریکا نیست. بنابر این اولا ما با وجود تحریم ها مذاکره نخواهیم کرد و «نه» بزرگ به مذاکره خواهیم گفت. دوم اینکه ما برای صلح آمادگی داریم و از همسایگان می خواهیم که در کنار این صلح قرار بگیرند تا نیازی به بیگانگان نداشته باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: من معتقدم اگر همسایگان واقع بینانه به این موضوع بپردازند راه برای یک زندگی مسالمت آمیز در کنار هم و هم افزایی همسایگان کاملا فراهم می شود. آمریکایی که در دورترین نقطه دنیا نسبت به این منطقه است چه حقی دارد که با نیرو و امکانات وارد منطقه می شود؟! ما همسایگان را بهتر می شناسیم و به مشکلات یکدیگر آگاه هستیم. اگر ما کنار هم قرار بگیریم، هیچ نیازی نیست که برای حفظ امنیت خودمان پول بدهیم. بهترین راه برای حفظ امنیت در کنار هم زندگی کردن است.

دیدگاه‌ها   

محب یزدی
#1 محب یزدی 1398-07-11 04:41
سید ما مردمی هستن و همه جا با مردم میرن ادم لذت می بره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.