آیت الله حسینی بوشهری: اربعین حسینی تمدن‌ساز خواهد بود98/07/14

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در بخشی از گفت وگوی تلویزیونی با برنامه دستخط درباره اربعین حسینی گفتند: حرکت بزرگ اربعین که هر سال تعداد شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از سال‌های گذشته بیشتر است، خیلی مراقبت و دقت لازم دارد تا هیچ سوژه‌ای به دست دشمن ندهیم و به تعبیر مقام معظم رهبری انتظار داریم که اربعین حسینی برای ما تمدن‌ساز باشد یعنی یک شروعی برای رسیدن به آن تمدن.

ما در هیچ جای دنیا  راهپیمایی با این عظمت سراغ نداریم و کاملاً این حرکت الهی و خدایی باشد و همان طور که کار و حرکت حسین ابن علی برای خدا بود، کار و حرکت ما هم برای خدا باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزودند: هم رهبر معظم انقلاب و هم بقیه دلسوزان به راهپیمایان و عزیزانی که از ایران در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، توصیه‌ کردند، کاری نشود که میزبانان ما یعنی مردم عزیز و بزرگوار  و عشایر عراق احساس دیگری پیدا کنند.

ما توجه داریم که اینها با وجود شرایط سختی که گاهی مواقع در زندگی دارند آرام آرام پول‌ها را جمع می‌کنند تا بتوانند در ایام اربعین پذیرایی و میزبانی از زائرین اباعبدالله الحسین (ع) کنند و یکباره با راه انداختن موکب‌های بزرگ و امکانات بزرگ  آنها احساس کوچکی در مقابل کاری که ما انجام می‌دهیم، نکنند.

به تعبیر روشن‌تر ما به کمک آنها بشتابیم نه این که در مقابل آنها جلوه گری کنیم و آنها از آن کار مقدس و کاری که به ظاهر کوچک است ولی در نزد خداوند و حسین ابن علی بزرگ است، احساس شرمندگی نکنند و کار آنها کوچک تلقی نشود

دیدگاه‌ها   

سیدسینا
#4 سیدسینا 1398-07-17 16:01
یا ابا عبدالله
آمدم از سفر و جز غمم، احوال نبود
نقل قول کردن
اسمانی
#3 اسمانی 1398-07-17 15:41
با پای پیاده هم اکنون در راه کربلا هستم همه آرزوم اینه آقا شفاعتم کنه
نقل قول کردن
malard
#2 malard 1398-07-15 18:40
mardom az hrfha khaste shodan amal konid
نقل قول کردن
سفیران هدایت
#1 سفیران هدایت 1398-07-14 07:59
سلام و خسته نباشید بر آیت الله حسینی بوشهری مردم همیشه گوش به حرف روحانیون واقعی هستند این مسئولین هستند که مردم را از روحانیون دور می کنند باید عملکرد ها بهتر باشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.