راهپیمایی اربعین حرکتی عظیم در جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی است98/07/27

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه فرمودند: زیارت و راهپیمایی اربعین تبدیل به یک حرکت عظیم در جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی شده است.

حضرت آيت الله حسيني بوشهري«دامت برکاته» در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها با اشاره به پیاده‌روی اربعین و حضور میلیونی زائران در این مراسم اظهار داشتند: زیارت اربعین در واقع حرکتی است که عاشقان اهل‌بیت(ع) به‌منظور بیعت و عرض ارادت به وجود مقدس آقا اباعبدالله حسین(ع) انجام می‌دهند.

ایشان با اشاره به تاریخچه اربعین بیان داشتند: بعد از شهادت اباعبدالله حسین(ع) خاندان ایشان از شام به کربلا آمدند و از همان زمان مراسم اربعین با شور خاصی در بارگاه ملکوتی آن حضرت برگزار می‌شود.

آیت‌الله بوشهری تأکید کردند: باگذشت بیش از ۱۳۰۰ سال از آن روز ما شاهد هستیم که روزبه‌روز ارادت مردم به سالار شهیدان و شرکت در مراسم و راهپیمایی اربعین سال‌به‌سال عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود.

ایشان به ثواب زیارت امام حسین (ع) اشاره کردند و گفتند: زیارت این امام بزرگوار در روز اربعین به‌گونه‌ای است که فرشتگان الهی آنجا به استقبال زیارت کنندگان می‌روند و در زمان خروج زیارت کنندگان آن‌ها را بدرقه می‌کنند که خود این مهم نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین است.

امروز در شرایطی مردم ایران اسلامی و دیگر کشورها به زیارت امام حسین(ع) می‌روند که زیارت و راهپیمایی اربعین تبدیل به یک حرکت عظیم در جهت رسیدن به تمدن نوین سلامی شده است.

ایشان با بیان این‌که این حرکت در جهت تقویت جبهه مقامت است، خاطرنشان کردند: امروز مردم سراسر دنیا که عشق و ارادت به امام حسین (ع) دارند با حضور در این راهپیمایی معرفت خودشان را بیشتر می‌کنند و به دشمنان اسلام این پیام روشن را می‌دهند که اگر آن روز در صحرای کربلا کسی نبود که فریاد هل من ناصر ینصرنی را پاسخ دهد امروز میلیون‌ها انسان لبیک‌گویان درخواست ایشان را اجابت کرده و ان شاء الله امیدواریم این حرکت زمینه‌ساز ظهور امام زمان( عج )شود.

دیدگاه‌ها   

عمران یسار
#2 عمران یسار 1398-07-29 15:55
سلام اربعین امسال غوغا بود تا چشم کار می کرد همه زائر دشمن خیلی سعی کرد با اختلاف در بین مردم عراق شکاف ایجاد کنه و اربعین رو کمرنگ کنه نتونست
نقل قول کردن
صادق
#1 صادق 1398-07-27 16:21
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللّهِ
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.