کتاب همچون نسیمی در کالبد انسان می دمد99/08/26

 

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری طی پیامی فرارسیدن هفته کتاب و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفتند.

آیت الله حسینی بوشهری، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیامی ارسال کردند. متن پیام به شرح ذیل است.

 

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

 

{ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسطُرُونَ}

 

کتاب و کتابخوانی نقش بی بدیلی در ارتقای فرهنگ‌ جامعه دارد از همین رو دین اسلام اهمیت و جایگاه والایی را برای این مطلب قائل شده است تا آنجا که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) معجزه خود را در قالب کتابی مقدس و آسمانی به بشر ارائه کرد. کتابی که در آن تمامی نیاز های بشر در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به طور دقیق دیده شده و عمل به آن موجبات سعادت در دنیا و آخرت را فراهم خواهد کرد.

جایگاه کتاب و اهمیّت آن تا به آنجا است که خداوند در قرآن به قلم و آنچه می نویسد، قسم یاد می کند.

مطالعه کتاب همچون نسیم می تواند در کالبد انسان بدمد و به او حیات واقعی ارزانی دارد به همین جهت در هر جامعه ای که افراد آن با کتاب سر و کار داشته باشند و فرهنگ کتابخوانی و اُنس با کتاب در آن نهادینه شده باشد آن جامعه، جامعه‌ای رشد یافته و بالنده است.

 سفارش به عموم مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان در این زمان که زمینه های فراوانی برای انحراف و آسیب  وجود دارد، این است که اُنس خود را با کتاب و مطالعه بیشتر کنند و در طول شبانه روز زمانی را به مطالعه اختصاص دهند؛ چراکه در دنیای امروز کتاب بهترین پناهگاه سلامت اندیشه‌ها است. میراثی که نتیجه‌ی مجاهدات‌های قرن های متمادی دانشمندان و بزرگان ما است که باید به خوبی بهره برداری، حفظ و به آیندگان منتقل شود.

اینجانب ضمن تبریک و گرامیداشت هفته کتاب و تقدیر از تمامی خدمتگزاران این عرصه، امیدوارم متولیان حوزه ی کتاب و کتابخوانی بیش از پیش نسبت به توسعه و ایجاد زمینه‌های لازم برای بهرمندی تمام طبقات مردم با کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند.

یقینا اهتمام به معرفی کتاب‌های خوب و متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی، توسعه کتابخانه ها، راه اندازی کتابخانه های سیار برای مناطق کم برخوردار، ایجاد زمینه های تشویقی، استفاده از ظرفیت جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی و خیّرین در این خصوص راهگشا خواهد بود

امید آنکه اُنس با کتاب در تمامی اقشار جامعه تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری

سید هاشم حسینی بوشهری

دیدگاه‌ها   

یحیوی
#4 یحیوی 1399-09-01 19:33
هی گفتید مرگ برآمریکا کجا رو گرفتین شمایین که کرگ اومده سراغتون
نقل قول کردن
شهرادی
#3 شهرادی 1399-08-28 04:07
سلام کتاب در کشور ما چنین پست است که جایی برای اظهار نظر کسی باقی نمی ماند
نقل قول کردن
مهندس شاکری
#2 مهندس شاکری 1399-08-27 07:44
کتاب در کشور ما خریداری نداره باید فرهنگ سازی بشه
نقل قول کردن
عقیل پور
#1 عقیل پور 1399-08-26 05:22
سرانه کتابخوانی تو کشور ما صفره از بس مردم فکر سیری شکمشان هستن این بلایی که روحانی به سر مردم آورد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.