مراجع و علما مطالبه‌گر و بازگو‌کننده مشکلات مردم هستند نمی‌شود سوءمدیریت‌ها را با تحریم توجیه کرد99/09/18

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و علما را مطالبه‌گر و انعکاس‌دهنده خواسته مردم توصیف کردند و گفتند: گرانی و گران‌فروشی واقعیتی دردآور برای مردم است، اما باید دانست که تحریم همه ماجرا نیست و نمی‌شود سوءمدیریت‌ها را با آن توجیه کرد.

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری ها، به انتقادات و ابراز همدردی‌های مراجع تقلید و علما نسبت به سختی‌های معیشتی و اقتصادی مردم ‌اشاره کردند و با بیان اینکه شرایط کرونایی و تعطیلی برخی مشاغل بر سختی‌های معیشتی مردم افزوده است، گفتند: مراجع بزرگوار تقلید و علما همواره در کنار مردم بوده‌اند، چراکه شاهد هستیم این بزرگواران در طول این مدت که گرانی یا گران‌فروشی عرصه را بر مردم تنگ کرده، به صورت بیانیه و به صورت حضوری با مسئولان مربوطه دغدغه‌های عمومی مردم را مطرح کرده‌اند.

مراجع تقلید و علما همواره بازگو‌کننده مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف بوده و هستند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با انتقاد از کمیاب شدن و گرانی برخی کالاهای مورد نیاز مردم، بیان داشتند: این موارد که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، همواره مورد نگرانی مراجع تقلید و علما است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با ‌اشاره به اینکه مراجع تقلید و علما همواره نسبت به مشکلات مردم دغدغه‌مند هستند، تأکید کردند: ما شاهد هستیم هر زمان مسئولی از جانب دولت به دیدار مراجع تقلید و علما می‌آید، این بزرگواران بر روی مسائل کلیدی همچون نظارت، کنترل، مراقبت و رسیدگی نسبت به معیشت مردم تأکید دارند.

ایشان به تبیین راهکارهایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور پرداختند و با بیان اینکه امروز بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های دشمن است، خاطرنشان کردند: مسئله تحریم بنابر تعبیر رهبر معظم انقلاب به عنوان یک واقعیت تلخ در جامعه وجود دارد، اما همه گرانی‌ها، عرضه نکردن کالاها، گران‌فروشی‌ها، کمیاب شدن اجناس و قیمت‌های سرسام‌آور را نمی‌توان پای تحریم نوشت، زیرا بر اساس نظر کارشناسان اقتصادی، مسائلی همچون سوءمدیریت، احتکارها، دلال‌بازی‌ها و عدم نظارت نیز سهم عمده‌ای در بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر ضرورت نظارت قوی و مستمر دولت بر روند توزیع کالا در جامعه تأکید کردند و گفتند: نظارت بر کالاها باید از مبدأ تا مقصد، یعنی از ابتدا تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، وجود داشته باشد تا در میانه راه، افرادی سودجو به‌خاطر روابطی که دارند به آنها دسترسی پیدا نکنند و آنها را در بازار آزاد با قیمت گران‌تر به مردم عرضه نکنند.

برای حل مشکلات اقتصادی باید عزم راسخی را از سوی دولت و دلسوزان انقلاب و کسانی که در مسئولیت‌های اجرایی قرار دارند، شاهد باشیم.

ایشان مراجع تقلید و علما را مطالبه‌گر و انعکاس‌دهنده خواسته مردم توصیف کردند و تصریح کردند: گرانی و گران‌فروشی واقعیتی دردآور برای مردم است، اما باید دانست که تحریم همه ماجرا نیست و نمی‌شود سوءمدیریت‌ها را با آن توجیه کرد.

دیدگاه‌ها   

سید بها رضوی
#1 سید بها رضوی 1399-09-18 05:22
مردم انتظار دارند علما مانند زمان طاغوت مستحکم در مقابل دولت خطاکار بایستند سخن به تنهایی اگرچه بی اثر نیست ولی کفایت نمی کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.