سطح زندگی طلبه‌ها از سطح زندگی متوسط جامعه پایین‌تر است/ حمایت و پشتیبانی هدفمند، باعث رشد علمی طلاب می‌شود1400/03/10

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با قدردانی از برنامه ها و فعالیت‌های مرکز خدمات در حمایت از حوزویان گفتند: از رویکرد هدفمندی و راهبردی و همچنین داشتن جامعیت در فکر و طرح در مرکز خدمات تشکر می‌کنم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با قدردانی از برنامه ها و فعالیت‌های مرکز خدمات در حمایت از حوزویان گفتند: از رویکرد هدفمندی و راهبردی و همچنین داشتن جامعیت در فکر و طرح در مرکز خدمات تشکر می‌کنم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند.

ایشان با تأکید بر اهمیت ارتباط بیشتر مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تصریح کردند: ارتباط و هماهنگی بیشتر دو مرکز، باعث نظم بخشیدن به امور و نیز خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به طلاب خواهد شد.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به سطح زندگی طلاب خاطرنشان کردند: عده‌ای از مردم گمان می‌کنند که تمام امکانات دست طلاب است و آنها در رفاه کامل زندگی می‌کنند درحالی‌که این‌گونه نیست و سطح زندگی طلبه‌ها از سطح زندگی متوسط جامعه خیلی پائین تر است.

وظیفه مرکز مدیریت تعلیم و تربیت طلاب و وظیفه مرکز خدمات پشتیبانی و حمایت از طلاب می‌باشد. هر چه حوزه از نظر علمی و مرکز خدمات از نظر پشتیبانی، با یکدیگر همراه باشند، انتظار حوزه پویاتری را خواهیم داشت.

اگر این حمایت و پشتیبانی هدفمند باشد باعث رشد علمی و پژوهشی طلاب می‌شود. به عبارت دیگر باید دنبال کنیم که در قبال این حمایت چقدر طلاب پیشرفت کرده‌اند و اوضاع درسی آنها را رصد کنیم.

امام جمعه قم مرکز خدمات و مرکز مدیریت را مکمل هم دانستند و خاطر نشان کردند: اگرچه مرکز خدمات یک مرکز مستقل و زیر نظر مقام معظم رهبری است اما فلسفه وجودی مرکز خدمات، حمایت و پشتیبانی از مرکز مدیریت و مراکز حوزوی است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که طلاب مرزبانان دین اسلام هستند و خدمت به آن‌ها یعنی خدمت به اسلام، افزودند: خدمت‌رسانی به طلاب دارای افتخار بالا و اجر بسیار بالاتری است و افرادی که در این عرصه خدمت می‌کنند زحماتشان از دید خداوند دور نخواهد ماند.

ایشان با بیان اینکه تقسیم کار درست و منطقی بر اساس شرح وظایف باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کردند: اگر مسئولین با هم برنامه‌ریزی کنند و خروجی برنامه یک چیز بشود، اختلاف و منازعه‌ای پیش نمی‌آید و خدمت‌رسانی بهتری می‌توانند انجام دهند.

دیدگاه‌ها   

یحیوی
#1 یحیوی 1400-03-14 18:10
طلبه ها را آنقدر تخریب کردند که به راحتی نمی شود فکر مردم را تغییر داد بدتر از همه چند تا روحانی سخنران تو صدا و سیما که میلیون ها ببیننده داره می نشینند و می گن که ما روحانیون کم کاری کردیم ما اشتباه کردیم خوب مردم باید خوششون بیاد یا متنفر بشن که باعث و بانی بدبهتیشون طلبه ها هستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.