رژیم صهیونیستی با اهانت و تخریب مسجدالاقصی به دنبال بنا کردن معبد یهودیان بوده است1400/06/07

 رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در عرصه‌های ظلم ستیزی، اجرای عدالت اجتماعی و مبارزه با استکبار جهانی، گفتند: برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی از پایگاه مسجد اقدام کنیم.

یازدهمین گردهمایی مجازی ائمه جماعات، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مسجد با حضور رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»  در این نشست مجازی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست هایی زمینه آشنایی مردم با کانون عبادت را بیشتر می کند، گفتند: چنین نشست هایی موجب می شود که روحیه امید زنده شود و کارگزاران مساجد و همه ما وظایف و مسئولیت هایمان را بهتر انجام دهیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آتش زدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست های افراطی، بیان کردند: مسجدالاقصی توسط افراد متعصب صهیونیسم به آتش کشیده شد و صهیونیسم وقتی با خشم مسلمانان مواجه شد، این اقدام را کار یک جهانگرد استرالیایی دانست و بعد از آن هم برای مخفی کردن سیاست های پشت پرده آتش سوزی یک دادگاه نمایشی برای محاکمه او ترتیب دادند البته تخریب مسجدالاقصی اولین کار این رِژیم نبوده است بلکه آنها چندین بار این اتفاق را انجام دادند.

رژیم صهیونیستی با اهانت و تخریب مسجدالاقصی به دنبال بنا کردن معبد یهودیان بوده است و در آن زمان که این اتفاق افتاد، امام خمینی (ره) توسط رژیم طاغوت در عراق تبعید بودند. امام خمینی (ره) در آن زمان ضمن محکوم کردن این اتفاق خواستار واکنش تند طاغوت نسبت به این اتفاق بودند اما رژیم طاغوت برای مخفی کردن این اقدام رژیم غاصب به ایجاد صندوقی برای کمک به مسجدالاقصی اکتفا کردند!

پیروان همه مذاهب و مکاتب بشری دارای یک تکیه گاه اجتماعی و مرکزی برای عبادت برای پیروان شان هستند که این پایگاه ها نقش بسزایی در هر آیین و مکتبی می تواند داشته باشد و اسلام نیز به عنوان یک دین جامع و جاودانه که داعیه دار هدایت بشر است و نبی مکرم اسلام (ص) فرستاده خداوند برای پیروان دین اسلام است، مسجد را به عنوان علم اسلام معرفی کرده است.

ایشان با اشاره به اینکه مسجد قلب حیات تپنده اسلام و کانون و محور فعالیت های اجتماعی است، بیان کردند: آیات بسیاری در قرآن پیرامون جایگاه مسجد وجود دارد و خداوند متعال در 28 آیه تاکید به اهمیت و جایگاه مسجد داشته است و نسبت به ساخت مسجد پاداش آبادگران تامین کنندگان مسجد اهمیت زیادی قایل شده است.

مسجد به دست هر کسی نباید ساخته شود بلکه سازندگان خانه خدا باید قصد غربت، خداباور، اقامه کننده نماز و پرداخت کننده زکات باشند و از خدا نیز بترسند. برای سازنده مسجد تنها ویژگی پولدار بودن کافی نیست بلکه داشتن ویژگی های خداباوری و تدین در سازنده مسجد می تواند موجب هدایت انسان شود.

مسجدالاقصی از زمان ظهور اسلام تاکنون دارای جایگاه ویژه ای بوده است و اولین قبله مسلمانان محسوب می شده است. این مسجد یکی از خاطره انگیزترین مراکز تاریخ اسلام و جزو چهار مسجدی است که از آن به عنوان اربعه جنت یاد شده و در میان همه ادیان ابراهیمی مشترک است.

به دلیل اسارت این مسجد توسط رژیم غاصب صهیونیستی امروز این مسجد از همه مسلمانان طلب یاری می کند تا از اشغال و سلطه رژیم صهیونیستی خارج شود.

اهداف ایجاد مسجد در ابتدا برای راز و نیاز بوده است و بعدها ماموریت های ویژه دیگری نیز به آن واگذار شد و در حال حاضر نیز بر اساس اقتضائات زمان ماموریت های جدیدی به مساجد واگذار شده است.

در طول تاریخ کارکردهای مسجد همواره گسترش یافته است و حکومت های جور و ظلم می خواستند از گسترش کارکردهای مسجد جلوگیری کنند و این پایگاه را تنها مرکزی برای اقامه نماز کنند و به دنبال این موضوع بودند که مسجد در زمینه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای و پیام رسانی حرکتی نداشته باشد در حالی که مساجد می توانند این قابلیت ها و ظرفیت ها را داشته باشند و ما باید برای بهره گیری از این ظرفیت های مساجد استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها   

عیسی مداح
#3 عیسی مداح 1400-06-11 19:22
رژیم صهیونیستی هزاران نفر را کشته ولی همه خفه خون گرفتند حالا ایران یک نفر به اشتباه کشته بشه چنان در بوق و کرنا می کنند که گویی ایران سیل خون راه انداخته است
نقل قول کردن
یاسر
#2 یاسر 1400-06-10 05:33
مرگ بر قوم یهود که هر جا بوده جز خرابکاری کار دیگری نکرده است
نقل قول کردن
رضایی
#1 رضایی 1400-06-08 08:21
خدایا اسراییل رو نابود کن که کشور ما رو نابود کرد جناب آقای حسینی بوشهری بنده روانشناس هستم دشمن با تمام تجهیزات سعی در تخریب انقلاب و متنفر کردن مردم از روحانیت داره متوجه شده روحانیت کلید پیروزی انقلاب بود برای همین روحانیت را نشانه گرفته و هزاران شبهه و دروغ به روحانیت نسبت می ده و متاسفانه کسی مقابله نمی کنه یک راهی بینیدیشید تا مردم متوجه دروغ های دشمن بشن من فقط یک مثال میزنم تا خطر رو به شما متوجه کنم زن و شوهری طلبه در فروشگاهی به خانمی بدحجاب تذکر می دن اون زن با کمک مردم این زن و شوهر طلبه را تا جا داشت می زنند و رخمی می کنند به اینجا رسیدیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.