رسانه ملی امین نظام و معتمد مردم باشد1400/09/04

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: رسانه باید در راستای اهداف نظام و رهبری گام بردارد و با بیان حقایق، اعتماد مردم را نیز جلب کند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته»  در دیدار دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، این سازمان را یکی از محورهای کلیدی، اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران دانستند و ادامه دادند: آموزه‌های دینی، باورها و اعتقادات از جمله مهمترین بخش‌هایی است که باید مورد توجه صدا و سیما قرارگیرد.

ایشان رسانه طراز انقلاب را رسانه‌ای عنوان کردند که امین نظام و معتمد مردم باشد و عین حالی که همسو و در راستای اهداف نظام و رهبری گام بر می‌دارد، با بیان حقایق، اعتماد مردم را نیز جلب کند.

امام جمعه قم، انعکاس دقیق و به موقع اقدامات و فعالیت‌هایی که در سطح کشور صورت می‌پذیرد را مهم ارزیابی کرد و افزود: نباید به دشمن اجازه دهیم تا به مردم اینگونه القا کند که در طول چهل و چند سالی که از انقلاب می‌گذرد، هیچ کاری انجام نشده است؛ البته مردم ما مردم قدردانی هستند اما ما نباید فضا را برای دسیسه‌های دشمن آزاد بگذاریم

ایشان توجه صدا و سیما به مسائل محوری نظام را خواستار شدند و مسئله جمعیت را از جمله آن عنوان کردند و ابراز داشتند: کلی گویی در این رابطه تأثیر چندانی ندارد؛ بلکه باید لزوم فرزند آوری برای خانواده‌ها حل شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه پرداختن به شعار سال را از دیگر مسائل محوری دانستند که باید مورد توجه صدا و سیما قرارگیرد.

استفاده از کارشناسان خبره در بررسی موانع تحقق شعار سال و البته پیگیری مداوم آن، در تحقق تولید و رفع موانع آن بسیار مؤثر و راهگشا است.

ایشان فرهنگ سازی را از دیگر وظایف صدا و سیما عنوان کردند و افزودند: پیام‌های فرهنگی لزوماً نباید به صورت مستقیم مطرح شود بلکه خیلی اوقات انتقال یک پیام در خلال یک فیلم و به صورت پنهان یا نیمه پنهان، تأثیر بیشتری در مخاطب دارد.

آیت الله حسینی بوشهری، اعتماد سوزی را نقطه مقابل اعتماد سازی دانستند و خاطر نشان کردند: اگر ریل گذاری به سمتی برود که اعتماد مردم و مخاطبان جلب شود، دیگر شاهد این نخواهیم بود که مردم اخبار و وقایع روزانه را از رسانه‌های دشمن دنبال کنند.

ایشان در ادامه مسئله تهاجم فرهنگی را مورد اشاره قراردادند و گفتند: فعالیت‌های دشمن در زمینه تهاجمات فرهنگی را شناسایی کنید و از آن‌ها در زمینه‌های مثبت بهره ببرید.

امام جمعه قم بهره گیری از کارشناسان دینی خبره را خواستار شدند و خاطر نشان کردند: از کارشناسانی در زمینه دین استفاده کنید که حقیقتاً دین شناس باشند و سخن خود را به اسم دین تمام نکنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بر ارتباط مؤثر و بیشتر بین سازمان صدا و سیما و حوزه‌های علمیه تأکید کردند و مواردی را در راستای ارتباط سازنده و مؤثر بین این دو نهاد فرهنگی متذکر شدند.

دیدگاه‌ها   

سهل زاده
#3 سهل زاده 1400-09-11 08:52
سلام علیکم رسانه ملی رو حسن روحانی با خاک یکسان کرد دیگر اعتمادی به این رسانه نیست
نقل قول کردن
طباطبایی
#2 طباطبایی 1400-09-07 07:49
اعتراضات مردم در اصفهان رو صدا و سیما پخش میکنه ولی به نفع دولت چرا پوشش نمیده مردم تو اصفهان آب می خوان
نقل قول کردن
محمد صادق
#1 محمد صادق 1400-09-06 07:55
سلام مردم به رسانه ملی اعتمادی ندارند تعداد این افراد روز بروز کمتر میشود دشمن ما در کارش موفق بوده و رسانه ملی هیچ طرحی برای اعتماد مردم انجام نداد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.