احساس امنیت فراتر از خود امنیت است/ نیروی انتظامی پناهگاه مردم است1400/10/09

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ایجاد احساس امنیت در جامعه را فراتر از ایجاد امنیت دانست و تنها راه حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی را، برخورد با علل و عوامل اصلی عنوان کرد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» عصر دیروز در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، احساس امنیت را فراتر از وجود امنیت توصیف کردند و گفتند: احساس امنیت را در مردم نهادینه کنید زیرا تأثیرات روانی آن بسیار فراتر از خود امنیت است.

ایشان با اشاره به اهمیت بررسی علل ایجاد جرایم و آسیب‌های اجتماعی خاطر نشان کردند: یک راه برخورد با آسیب‌های اجتماعی، برخورد با معلول است که هیچگاه مشکل را بر طرف نخواهد ساخت و پیرو همین نوع از برخورد است که با تکرار این آسیب‌ها، در جامعه، رو برو هستیم.

راه دوم در برخورد با معضلات اجتماعی، ریشه یابی و پیدا کردن منشأ این آسیب‌ها است. مجموعه انتظامی کشور با انجام مطالعات و بررسی علل این آسیب‌ها و البته ارائه راهکار مناسب به دستگاه‌های قانونگذار و سایر دستگاه‌های مربوطه، می‌تواند در حل این معضلات و آسیب‌ها، به صورت فعال وارد عمل شود.

ایشان وجود عنصر بازدارندگی در قوانین را هدف اصلی از قانونگذاری عنوان کردند و افزودند: از طرفی قوانین باید بازدارندگی لازم و کافی را در پی داشته باشد و از طرف دیگر زمینه سازی مناسب قبل از اجرای قوانین انجام گیرد و در مواردی از مجازات‌های جایگزین استفاده شود تا دیگر شاهد تکرار جرایم در سطح جامعه نباشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، انعطاف در برخورد با مجرمین را در عین صلابت ضروری دانستند و گفتند: برخورد با مردم باید آمیزه‌ای از صلابت و انعطاف باشد و در هر منطقه با توجه به شرایط خاص آن منطقه متفاوت باشد. کما اینکه در احکام اسلام و همچنین سیر تشریع آن‌ها انعطاف به خوبی مشاهده می‌شود.

ایشان تسهیل کار مردم در حیطه وظایف مجموعه انتظامی کشور را مورد اشاره قراردادند و افزودند: با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، ایجاد امنیت، هوشمند سازی و تسهیل کارهای مردم با استفاده از بسترهای نوین، پیوسته معنا و مفهوم تازه‌ای می‌یابد که نباید از آن غافل شد.

آیت الله حسینی بوشهری مجموعه انتظامی کشور را پناهگاه مردم توصیف کردند و گفتند: نیروی انتظامی پناهگاه مردم است و مردم نیز به آن چشم امید دوخته‌اند. تمامی مردم و مسئولین باید مجموعه انتظامی کشور را به خوبی بشناسند و قدر دان تلاش‌های آن باشند.

ایشان حماسه ۱۹ دی و سالروز شهادت شهید قاسم سلیمانی و ایام حزن اهل بیت علیهم السلام را یاد آور شدند و ضمن تجلیل از مقام شامخ این شهید از خود گذشته، قیام تاریخی مردم قم در نوزدهم دی سال ۵۶ را سبب تسریع در تحقق انقلاب اسلامی دانستند و ایام شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفتند.

دیدگاه‌ها   

قنبری از همدان
#2 قنبری از همدان 1400-10-10 09:15
سلام نیروی انتظامی بخاطر حقوق کمشان همه دارند رشوه بگیر میشن من خودم درجه دار هستم با چشمم دارم میبینم همه بخاطر خرج و مخارج زندگی رشوه می گیرن طوری شده تو نگیری رسوا هستی
نقل قول کردن
اویس زاده
#1 اویس زاده 1400-10-09 09:11
تخریب چهره نیروهای انتظامی در جامعه مشهود است باید بااین موارد مقابله شود تا مردم با پلیس احساس امنیت کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.