اراده دولت در حل مشکلات کاملا مشهود و امیدوار کننده است1400/10/15

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: اگر چه دولت درگیر مشکلات فراوانی است؛ اما اراده دولتمردان در حل این مشکلات کاملا مشهود و امیدوار کننده است.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته»  در دیدار رئیس جمهور در جمع اعضای شورای عالی جامعه مدرسین، که در محل جامعه، برگزار شد، با اشاره به مشکلات و موانعی که از قبل به جا مانده است خاطر نشان کردند: دولت اگر چه درگیر مشکلات فراوانی است، اما در بحث سلامت مردم توانست یک امنیت نسبی در جامعه ایجاد کند و اراده دولتمردان در حل سایر مشکلات نیز کاملاً مشهود و امیدوار کننده است.

ایشان پیگیری و حل مشکلات اقتصادی از جمله تورم، کاهش ارزش پول ملی و گرانی‌های افسارگسیخته را خواستار شدد و ریل گذاری صحیح در مسائل اقتصادی را سبب تحقق عدالت اجتماعی دانستند

ریل گذاری در مسائل اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که دولت‌های آینده نیز آن را دنبال کنند تا هدف اصلی یعنی عدالت اجتماعی، محقق شود و شاهد آن نباشیم که برخی ثروتمندتر شوند و برخی بر فقرشان افزوده شود.

امام جمعه قم، سرعت بخشیدن به تغییر و تحولات درونی دولت را خواستار شدند و گفتند: تغییر و تحول در دولت به کُندی انجام می‌گیرد. هنوز نسبت به بسیاری از مدیران دولتی تصمیمی اتخاذ نشده و این بی ثباتی درونی دولت را در پی دارد.

ایشان ضمن اشاره به برخی آسیب‌ها، موانع و دغدغه‌های فرهنگی تصریح کردند: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان یک نهاد دیرپای حوزوی، از هیچ کمکی در بحث مدیریت فرهنگی، بر طرف کردن مشکلات و بر آورده ساختن انتظارات دریغ نخواهد کرد. اکنون که این فرصت در اختیار حضرتعالی قرار گرفته، باید با تمام دغدغه به راه حلی جامع بیندیشید تا نگرانی‌ها برطرف شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، توجه خاص به مسئله جمعیت را ضروری دانستند و خاطر نشان کردند: کاهش رشد جمعیت تهدید جدی است و ممکن است در آینده با یک جامعه پیر مثل بعضی کشورها مواجه شویم. وجود جمعیت در هر کشور نشانه اقتدار آن کشور است.

دیدگاه‌ها   

محسن
#1 محسن 1400-10-17 16:08
سلام دار و دسته روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند بیچاره شدیم آقا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.