شهدا برای حفظ دین و وطن عزیزترین هستی خود را گذاشتند1400/10/18

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: شهدا برای حفظ دین و وطن عزیزترین هستی خود را گذاشتند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» صبح جمعه در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا در دشتستان اظهار داشتند: مردم در اینجا گرد هم آمده‌اند تا یاد و خاطره شهدا را گرامی بدارند و دو شهید نام‌آشنا و نه گمنام را کنار خود داشته باشند.

ایشان با اشاره به اینکه این شهیدان خوشنام هستند، نه گمنام تصریح کردند: ما نسبت به اینها شناخت نداریم و از سر ناتوانی خود به اینها می‌گوئیم شهدای گمنام، در واقع این شهیدان در پیشگاه خداوند خوشنام هستند و با عالی‌ترین نام از آنها یاد می‌شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم به شهدا عشق می‌ورزند و با آنها درد دل می‌کنند بیان کردند: شهدای ما دارای مقام و فضیلت بسیار زیادی هستند. هر کسی که از عزیزترین هستی خود گذشت، نزد خدا و مردم عزیز است.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: عزیز ترین چیز برای ما جان ما است و شهدا جان خود را طبق اخلاص گذاشتند. ۴۴ شهید دوران دفاع مقدس و دو شهید نام‌آشنای مهمان ما هستند.

مادران شهدا و پدران شهدا و برادران و خواهران شهدا اگر سر مزار شهدای خود رفتید، اول سراغ این عزیزانی بروید که مادری در کنارشان نیست؛ چون حضرت فاطمه به ما آموخت اول همسایه و کسی که کنار ما است را بر خودمان مقدم بدنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: اگر مردم بخواهند اینجا فاتحه‌ای قرائت کنند اول سر مزار این دو شهید گمنام بیایند و اعلام کنند که میزبانان خوبی برای این شهیدان هستیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه دادند: این شهیدان فداکاری کردند و با تمام وجودشان به صحنه و میدان آمدند، برای حفظ دین و برای حفظ وطن در صحنه حضور یافتند تا یک وجب از این خاک در اختیار دشمن نباشد.

دیدگاه‌ها   

سرمدی
#2 سرمدی 1400-10-21 14:53
شهدا شرمنده ایم که پا روی خون شهدا گذاشتند
نقل قول کردن
سعید لططفی
#1 سعید لططفی 1400-10-18 09:25
سخنرانی این مطلب رو من شنیدم اشکم در اومد سخنرانی باید اینطوری کوبنده باشه تا همه شبهه ها و دل چرکی ها رو بشوره ببره مشخص بود از صمیم قلب بود چون بر دل می نشست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.