ویژگی های مکتب شهید سردار سلیمانی به جامعه معرفی شود1401/10/20

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» روز دوشنبه در یادواره 24 شهید و 2 شهید گمنام شهر انارستان بخش ریز شهرستان جم استان بوشهر با طرح پرسش هایی اظهار کردند: چرا شهدا قداست دارند؟ چرا با نام شهدا احساس آرامش می‌کنیم؟ چرا آنها مقدس هستند؟ و چرا در تاریخ جلوه‌های زیبایی شهدا مطرح است؟

در پاسخ به این سوالات باید بگویم که مهم ترین ویژگی شهدا هدف آنها بوده است، هدف آنها عالی و متعالی بود و حقیقت را طلب کردند و نه منفعت را، آنها برای پست و مقام و ریاست به جبهه نرفتند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: چه شهید سلیمانی، چه شهید ابومهدی مهندس و چه ۲۶ شهید و دو شهید گمنام این منطقه این قداست را دارند که به محض این که مجلسی برای آنها برگزار می شود، همه می گویند نکند شهدا از ما برنجند و خودشان را به مراسم می رسانند.

رهبر فرزانه انقلاب در مورد شهید سلیمانی می فرماید:« مکتب شهید سلیمانی» و این جای سئوال است که شهید سلیمانی چه ویژگی های داشت که توانست در دنیای پر تلاطم امروز یک گل زیبا در میان اینها شود و به یک مکتب تبدیل شود؟

بعد از اهداف شهدا، دومین ویژگی آنها اقدام به هنگام بود و زمانی که همه به حاشیه می روند و حاضر نیستند در میدان باشند پدر، مادر، همسر برادر و خواهر این شهیدان، عزیزان خود را بدرقه کردند و با عزت، مردم در مراسم تشییع از آنها استقبال کردند، چه زیبا رفتند و چه زیباتر برگشتند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری عنوان کردند: ویژگی سوم روشن‌بینی آنها بود، شهدای ما روشن‌بین، تیزبین، اهل بصیرت و تکلیف گرا بودند.

در زمان حمله داعش به اربیل کردستان عراق که امروز آنها ناسپاسی می کنند، آمریکایی‌ها حتی جواب تلفن مقامات اقلیم کردستان عراق را ندادند و آنها با سردار سلیمانی تماس گرفتند و او با سربازان خود آمد و داعشی ها تا فهمیدند فرمانده سپاس قدس آمده فرار کردند، حتی یکی از افسران ارتش آمریکا در جایی گفته بود اییکاش ما در ارتش آمریکا کسی مثل سلیمانی داشتیم.

«مکتب» یعنی کسی که مکتب‌دار است از حیثیت و خصوصیات فردی خارج شود و دیگر به جای شخص این مبلغ، مرام، مسلک و عقیده است که وجود پیدا می کند و می بینیم که شهید سلیمانی از بعد فردی و شخصی خارج و این مرام، مسلک و عقیده او بود که به نام دفاع از تمامیت دین، تمامیت جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت تا پای جان خود را نشان داد و جاودانه شد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: مکتب الهام‌بخش است و با شهادت صاحب آن از بین نمی رود و این گونه است که مکتب شهید سلیمانی با شهادت او از بین نرفت و فرامرزی شد.

ضروری است شاخص های مکتب شهید سلیمانی برای نسل امروز بیان شود تا ویژگی هایی که سبب ماندگاری یک فرد در دایره ولایت می شود، بیشتر به جامعه معرفی گردد.

دیدگاه‌ها   

سرباز سید علی
#3 سرباز سید علی 1401-10-25 06:16
بنویسید در کتاب ها , ما در خواب ناز بودیم که او رفت و مردمی که همیشه خوابند
نقل قول کردن
سیدرضا
#2 سیدرضا 1401-10-24 14:03
سلام شهادت هنر مردان خداست. اسمانی ترین سردار شهید شد شهادتش مبارک
نقل قول کردن
مرتضوی
#1 مرتضوی 1401-10-22 07:56
سردار یکی بود ومثلش دیگه نیست حیف شد ترامپ قمارباز هم تاوان کارش رو نداد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.