در جای، جای قرآن امام علی(ع) یک چهره شاخص معرفی شده است1402/04/17

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در جای، جای قرآن کریم امام علی(ع) به عنوان یک چهره شاخص معرفی شده است، گفتند: اگر سخن از جهاد، فقه، توحید، تفسیر به میان می‌آید، آن شخص کسی جز امیرالمومنین(ع) نیست.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»،  در جشن عید غدیرخم در جمع مردم و سادات شهرستان دشتی، اظهار داشتند: مراسم تجلیل از سادات جلیل القدر یکی از برنامه‌های خوبی است که هر ساله در این شهرستان انجام می‌شود و جای تشکر دارد.

صاحبان ادیان و مکاتب برای اینکه دین در دل جامعه نفوذ پیدا کند و تأثیر گذار باشد، از دو روش بهره می‌برند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اولین روش تبلیغ و اطلاع رسانی است، گفتند: گاهی اوقات صالحان کار تبلیغی می‌کنند تا یک دین در جامعه ایجاد شود و مردم به آن گرایش پیدا کنند و از روش‌هایی چون نوشتن مقاله و فرستادن مبلغ، استفاده می‌نمایند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، دومین روش را معرفی یک الگو دانستند و ادامه دادند: روش دوم نسبت به روش نخست تأثیرگذاری بیشتری دارد.

مخاطبان در روش دوم به رفتار و ادبیات الگوی معرفی شده توجه می‌کنند که این موضوع می‌تواند در ایجاد جاذبه موثر باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه دین اسلام از هر دو روش استفاده کرده است، عنوان کردند: پیامبر اکرم(ص) ۲۳ سال خستگی ناپذیر دعوت تبلیغی را انجام دادند و آثار زیبای کار فرهنگی رسول خدا و پیامشان در نقاط مختلف جهان انعکاس یافت.

مکاتبات پیامبر، نقطه عطفی در تاریخ اسلام است اما خداوند حضرت محمد(ص) را به عنوان یک الگو به مردم برای سعادت معرفی کرد.

آنچه که از کلام رسول خدا (ص)، قرآن کریم و از ورق زدن تاریخ برداشت می‌کنیم این است که علی بن ابی‌طالب(ع) کسی است که برای جوامع مختلف به عنوان الگو معرفی شده است.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه در جای، جای قرآن کریم امام علی(ع) به عنوان یک چهره شاخص معرفی شده است، گفتند: اگر سخن از جهاد، فقه، توحید، تفسیر به میان می‌آید، آن شخص کسی جز امیرالمومنین(ع) نیست.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه خداوند تمام عالم را در علی ابن ابی طالب(ع) جمع کرده است، خاطرنشان کردند: رسول خدا(ص) نیز می‌گوید هر کسی که ذریه‌ام را با دست، زبان و ثروتش مدد کند، شفاعت من در آخرت به او واجب می‌شود و این مسئله نشان از جایگاه بالای سادات دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.