مشوّق هایی برای کشاورزان و عشایر تدوین و اجرا شود1402/04/17

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نباید نسبت به عشایر زحمتکش غفلت شود، تصریح کردند: مشوّق هایی برای کشاورزان و عشایر تدوین و اجرا شود

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در دیدار مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشتند: تأمین غذای سالم و حلال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هیچگاه نباید کیفیت را فدای کمیت کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی استراتژیک گندم و جو ضروری است، گفتند: این محصولات در سبد غدایی مردم نقش موثری دارند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رشد تولید گندم نیازمند تشویق کشاورزان می باشد، افزودند: خشکسالی در استان بوشهر همواره بیشتر از ترسالی بوده است و باید برای افزایش کشت گندم از تجربه دیگر کشورها بهره برد.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: مدیران جهاد کشاورزی استان باید با برنامه ریزی سعی کنند تا محصولات مناسب با آب و خاک در استان تولید شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کردند: استان بوشهر در تولید گوشت سفید جایگاهی خوبی در کشور دارد اما برای تولید گوشت قرمز نیازمند اهتمام و توجه بیشتر به عشایر می باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نباید نسبت به عشایر زحمتکش غفلت شود، اضافه کردند: عشایر نقش مهم و تاثیرگذاری در امنیت غذایی دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: رسیدگی به مشکلات عشایر و روستا نشینان باید در اولویت باشد تا سبب ایجاد دلسردی نشود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید مشوق هایی برای کشاورزان و عشایر تدوین و اجرا شود، گفتند: قاچاق دام های به دیگر کشورها باعث گرانی گوشت قرمز می شود و داخل به واردات روی می آورد، لذا همه مسئولان باید جلوی قاچاق دام را بگیرند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه جلوگیری از خالی شدن روستاها و مناطق عشایری از سکنه، سیاست مهم نظام است عنوان کردند: گاهی اوقات صنعت فعالیت کشاورزی را سخت می کند اما با برنامه ریزی صحیح، صنعت و کشاورزی در جایگاه خود به طور متناسب باید صورت بگیرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: افزایش استفاده از ظرفیت تولید آبزی پروری و توجه به ساحل در توسعه اشتغال استان نقش موثری دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.